coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

درآمد بالای OpenAI جلوی ضرر 5 میلیارد دلاری سال 2024 را نخواهد گرفت

درحالی که برخی از گزارش‌ها حکایت از درآمد‌های کلان OpenAI دارند، به نظر می‌رسد این شرکت با مشکلات مالی بزرگی مواجه است و پیش‌بینی می‌کند سال 2024 را با ضرر 5 میلیارد دلاری به اتمام برساند.

راهنمای خرید تکراتو

به‌گزارش CNBC، درآمد ماهانه OpenAI در ماه گذشته به 300 میلیون دلار رسید که نشان‌ از رشد 1700 درصدی نسبت به سال گذشته دارد. همچنین پیش‌بینی می‌شود این شرکت در سال 2025 به درآمد 11.6 میلیارد دلاری دست یابد. با این حال، OpenAI همچنان برای تامین کسری بودجه و تامین برخی مخارج از جمله توسعه زیرساخت‌ها، پرداخت حقوق و سایر مخارج نیاز به جذب سرمایه جدید دارد تا بتواند وضعیت مالی خود را بهبود بخشد.

OpenAI علیرغم پیش‌بینی ضرر 5 میلیارد دلاری در سال 2024 به جذب سرمایه جدید ادامه می‌دهد

در گزارش‌های متعددی به مذاکره اوپن‌ای‌آی مبنی بر جذب سرمایه اشاره کردیم. به عنوان مثال، مایکروسافت که یکی از بزرگترین حامیان مالی این شرکت محسوب می‌شود تاکنون به طور تقریبی 13 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده است. بعلاوه انویدیا پیشنهاد سرمایه‌گذاری 100 میلیون دلاری ارائه کرده است. در کنار پیشنهادهای سرمایه‌گذاری، باید به این مسئله اشاره کنیم که پیش‌تر اپل مشتاق بود در این شرکت سرمایه‌گذاری کند، اما بنابر برخی گزارش‌ها فعلا از انجام این‌کار منصرف شده است. OpenAI در کنار تلاش برای جذب سرمایه‌های جدید، در حال ایجاد تغییرات ساختاری اساسی در سازمان خود است. این شرکت که در ابتدا به‌عنوان یک سازمان غیرانتفاعی تأسیس شده بود، اکنون به سمت تبدیل شدن به یک شرکت سودمحور حرکت می‌کند. همچنین تغییرات مدیریتی مهمی در این شرکت رخ داده که از جمله آن‌ها، استعفای مدیر ارشد فناوری OpenAI است که نشانه‌ی دیگری از این تغییرات است. بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر