coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

اپل باز هم در مقابل روسیه سر تعظیم فرود آورد؛ حذف بیش از 50 اپلیکیشن VPN از اپ استور

اپل در مقابل روسیه تسلیم شده و مانع از دانلود VPN توسط شهروندان روسی خواهد شد. براساس داده‌های سایت Apple Censorship، نزدیک به 100 اپلیکیشن VPN که قبلا برای همه کشورها در دسترس بود، حالا از اپ استور روسیه حذف شده است.

به گزارش phonearena، اپل در ماه ژوئیه، 25 اپلیکیشن VPN را به درخواست دولت روسیه از اپ استور حذف کرد. در آن زمان، اپل به توسعه‌دهندگان این اپلیکیشن‌ها اطلاع داد که Roskomnadzor، (سازمان فدرالی که رسانه‌های جمعی روسیه را کنترل می‌کند) خواستار حذف این اپلیکیشن‌ها شده است. ادعا شد که اپلیکیشن‌های حذف‌شده قوانین روسیه را نقض کرده‌اند.

راهنمای خرید تکراتو

حذف ده‌ها اپلیکیشن VPN از اپ استور روسیه

اپل توضیح داد که اپلیکیشن‌ها باید با الزامات قانونی محلی سازگار باشند و این مسئولیت بر عهده‌ی سازندگان اپلیکیشن است که اپلیکیشن‌های‌شان، الزامات قاتونی را نقض نکنند.

تحلیل‌های Apple Censorship نشان می‌دهد که تعداد واقعی VPNهای حذف شده بسیار بیشتر از 20 اپلیکیشن است. به نظر می‌رسد که بیش از 50 اپلیکیشن در طول تابستان 2024 از اپ استور حذف شده‌ و مجموع VPNهایی که کاربران روسی به آن دسترسی ندارند به عدد 98 رسیده است.

حذف ده‌ها اپلیکیشن VPN از اپ استور روسیه

بیش از یک دهه است که سانسور اینترنت در روسیه افزایش یافته و از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکران، شدیدتر هم شده است. VPN‌ها در روسیه غیرقانونی نیستند؛ اما در ماه مارس قانونی تصویب شد که تبلیغ آنها را ممنوع می‌کرد.

اپلیکیشن‌های Norton Secure VPN ،SurfEasy VPN و Avast Secureline VPN + Proxy قبل از شروع جنگ در فوریه 2022 حذف شدند. قبل از ممنوعیت تبلیغ وی‌پی‌ان، 17 اپلیکیشن VPN ناپدید شدند، از جمله Nord VPN ،Proton VPN و Bitdefender VPN.

تعدادی دیگر از اپلیکیشن‌ها، از جمله CyberGhost و ExpressVPN، بین ماه‌های می تا ژوئیه غیرفعال شدند. بعد از ژوئیه، بیش از ۳۰ اپلیکیشن دیگر نیز از اپ استور حذف شدند.

حال چین از این هم خراب‌تر است؛ در اپ استور چین هیچ‌کدام از VPNها در دسترس کاربران نیستند.

گزارش‌ها حاکی از آن هستند که برخی از اپلیکیشن‌هایی که دیگر در اپ استور موجود نیستند، ممکن است توسط اپل به‌صورت پیشگیرانه حذف شده یا به‌صورت داوطلبانه توسط توسعه‌دهندگان خارج شده باشند.

اپل برای اعتراض به اقدامات روسیه در اوکراین، عملیات خود را در این کشور محدود کرده است؛ با این حال بسیاری از خدمات این غول آمریکایی همچنان در روسیه ارائه می‌شود.

نظر شما درباره حذف اپلیکیشن‌های VPN از اپ استور روسیه چیست؟ شرایط روسیه و ایران در حذف VPNها را چطور مقایسه می‌کنید؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر