coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

بررسی پرونده خرید توییتر ؛ ایلان ماسک بالاخره در دادگاه توییتر حضور خواهد یافت

پس از کش‌و‌قوس‌های فراوان، بالاخره ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس‌ایکس تصمیم گرفت، در جلسه دادگاه پرونده خرید توییتر (ایکس فعلی) حاضر شود.

به‌گزاش بلومبرگ، ماسک اخیرا موافقت خود را برای گفتگو با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، مبنی بر پرونده خرید توییتر اعلام کرده است. این تصمیم ماسک در حالی گرفته شد که پیش‌تر از حضور در جلسه با SEC به دلیل مشغله‌های کاری و حضور در مراسم پرتاب موشک اسپیس ایکس سرباز زده بود.

راهنمای خرید تکراتو

حضور ایلان ماسک در پرونده خرید توییتر

دلیل این گفتگو، بررسی خرید 44 میلیارد دلاری توییتر است که در سال 2022 توسط ایلان ماسک انجام شد. یکی از مهم‌ترین مسائلی که در این گفتگو قرار است مطرح و مورد بررسی قرار بگیرد، نحوه اعلام عمومی این معامله و تاثیر آن بر بازار سهام است. ایلان ماسک همواره به علت فعالیت‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی داشته و تاثیری که بر بازارهای مالی می‌گذارد تحت‌نظر نهادهای نظارتی بوده است.

سال ژوئیه 2022، ایلان ماسک دوبار در دادگاه حضور پیدا کرد؛ اما امسال در هیچ‌یک از جلسات حاضر نشد. عدم حضور وی حتی باعث سردرگمی وکلای او نیز شده بود چراکه برای حضور در دادگاه به لوس‌آنجلس سفر کرده بودند. برهمین اساس سخنگوی SEC نیز اعلام کرد که وکلای ماسک نیز حتی ننتوانستند وی را برای حضور در دادگاه پرونده تصاحب توییر متقاعد کنند.

ماسک که با خرید توییتر توجه بسیاری از نهادهای نظارتی را به خود جلب کرد، حالا باید در جلسات SEC به بررسی مسائل مربوط بپردازد. برخی از تحلیل‌گران عدم حضور ایلان ماسک در جلسه‌ی قبلی را نشانه‌ای از اولویت‌های متفاوت او در دنیای حرفه‌ای‌اش تحلیل کردند. با اینحال مالک توییتر اعلام کرده که به تعهدات قانونی خود پایبند است و در جلسه بعدی حضور خواهد داشت.

این دیدار می‌تواند پیامدهای مهمی برای آینده فعالیت‌های تجاری ماسک داشته باشد. از یک سو، همکاری با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا می‌تواند فشارهای نظارتی بر او را کاهش دهد و از سوی دیگر، ممکن است به افزایش نظارت بر فعالیت‌های مالی و تجاری او منجر شود.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر