coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

سازمان رگولاتوری نتایج بررسی عملکرد دو اپراتور ایرانسل و همراه اول در شهریور 1403 را منتشر کرد؛ همراه اول در پوشش 4G پیشتاز است

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشر عملکرد دو اپراتور ایرانسل و همراه اول را در سه حوزه اصلی سرعت دسترسی به اینترنت، پوشش جمعیت شهری شبکه 4G و تعداد سایت‌های فعال شبکه 4G با یکدیگر مقایسه و بررسی کرده است.

به‌گزارش زومیت، طی بررسی‌ داده‌های نیمه اول شهریور، سرعت دسترسی به اینترنت همراه اول به 12.78 مگابیت بر ثانیه رسید که در مقایسه با ایرانسل که 13.44 مگابیت بر ثانیه را ارائه کرده، عملکرد ضعیف‌تری داشته است.

راهنمای خرید تکراتو

این در حالی‌ست که در نیمه‌ی دوم شهریور 1403، همراه اول کمی پیشرفت داشته و به سرعت 13.30 مگابیت برثانیه رسیده است. ایرانسل نسبت به نیمه اول شهریور عملکرد پایین‌تری داشت و به سرعت 13.33 رسید با‌اینحال همچنان در این حوزه از همراه اول جلوتر است.

مقایسه عملکرد دو اپراتور ایرانسل و همراه اول از لحاظ پوشش جمعیت شهری شبکه 4G

در این حوزه و در نیمه‌ی اول شهریور، همراه اول با 95.8 درصد پوشش تتوانست از ایرانسل با پوشش 94 درصدی پیشی بگیرد. در نیمه‌ی دوم، علیرغم رشد ایرانسل و پوشش 94.1 درصدی، همراه اول همچنان عملکرد بهتری داشت و توانست پوشش 95.8 را حفظ کند.

بررسی تعداد سایت‌های فعال شبکه 5G

در این حوزه این دو اپراتور، در نیمه اول شهریور، رقابت نزدیکی با یکدیگر داشتند بطوریکه تعداد سایت‌های فعال 5G ایرانسل 1098 و همراه اول 1062 بود. در نیمه‌ی دوم تعداد سایت‌های ایرانسل به 1115 و تعداد سایت‌های همراه اول به 1109 رسید. این موضوع نشان می‌دهد ایرانسل در این حوزه پیشتاز است.

مقایسه عملکرد دو اپراتور ایرانسل و همراه اول از لحاظ پوشش جمعیت شهری شبکه 4G

با استناد به این گزارش می‌توان نتیجه گرفت که ایرانسل در سرعت دسترسی به اینترنت و تعداد سایت‌های فعال 5G نسبت به همراه اول برتری دارد و به دنبال گسترش و ارتقای شبکه‌اش است. در مقابل همراه اول توانسته برتری خود را با پوشش بهتر 4G در جمعیت شهری حفظ کند.

در نهایت به نظر می‌رسد تلاش این دو اپراتور به نفع کاربران خواهد بود، چراکه هر دوی آنها به دنبال ارتقا بهبود کیفیت خدمات هستند.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر