coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

مالیات حق کمیسیون تاکسی های اینترنتی ؛ شکایت اسنپ رد شد

با رد شکایت اسنپ، مالیات حق کمیسیون تاکسی های اینترنتی اجرایی شد. نکته‌ای که لازم است بدانید، این مالیات مشمول حق‌الزحمه رانندگان نخواهد شد.

چندی پیش سازمان امور مالیاتی طرحی با عنوان مالیات حق کمیسیون تاکسی های اینترنتی ارائه کرد که طبق آن اسنپ و تپسی و دیگر تاکسی‌های اینترنتی مشمول این مالیات خواهند شد. پس از آن، اسنپ اعتراص خود را متوجه دیوان عدالت اداری کرد و این موضوع برای بررسی به دادگاه تجدیدنظر دیوان عدالت اداری سپرده شد.

راهنمای خرید تکراتو

حال پس از بررسی این دیوان، شکایت اسنپ رد شده و مالیات بر اررش افزوده برای حق کمیسیون اسنپ و تپسی قطعی است. در اطلاعیه جدید آمده است که این مالیات مشموع حق‌الزحمه رانندگان نخواهد شد. البته نمی‌توان به قطعیت گقت که رانندگان تاکسی‌های اینترنتی درگیر این قانون نمی‌شوند. ممکن است تاکسی‌های اینترنتی به دولت فشار آورده و مالیات را از رانندگان طلب کنند. در ادامه با جزئیات خبر همراه ما باشید.

مالیات حق کمیسیون تاکسی های اینترنتی اجرایی شد

سازمان امور مالیاتی با صدور برگ تشخیص مالیاتی، شرکت اسنپ را به پرداخت حق مالیات بر ارزش افزوده این از سال 1400 شد. پس از این اتفاق شرکت تاکسی اینترنتی اسنپ برای آنکه مشمول مالیات ارزش افزوده نشود، از طریق اعتراض به پرونده مالیاتی خود اقدام کرده است، با این حال هیئت حل اختلاف مالیاتی نیز رای به مشمول مالیات ارزش افزوده بودن خدمات اسنپ داد.

پس از آن مدیرعامل اسنپ اعتراض خود را نحست در شبکه‌های اجتماعی علنی کرد و سپس اعتراض خود را متوجه دیوان عدالت اداری کرد. در مرحله بعد روابط عمومی سازمان امور مالیاتی مورد مطرح شده توسط اسنپ را رد و تأکید کرد که با توجه به مدل فعالیت‌ها، نحوه ارائه خدمات و تعهداتی که شرکت اسنپ نسبت به رانندگان پذیرفته است، مشمول مالیات ارزش افزوده خواهد بود.

مالیات حق کمیسیون تاکسی های اینترنتی اجرایی شد

شکایت اسنپ در دیوان عدالت اداری رد شد

رأی دیوان عدالت اداری در روزهای اخیر نسبت به اعتراض اسنپ منتشر شد. این دیوان بین ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل و سکوها تفکیک قائل شده و تاکید کرده است که خدمات حمل و نقل مختص به شخص متصدی حمل می‌باشد و نه سکوها.

به عبارتی بین پلتفرم‌های مربوطه و رانندگان رابطه کاری خادم و مخدومی برقرار نیست و هر یک خدمت مستقل از خود را ارائه می‌نمایند و نفس خدمت حمل و نقل مربوط به خود متصدی حمل و نقل (رانندگان) است و خدمات هوشمند ارائه شده توسط شرکت، خدمت حمل و نقل تلقی نمی‌شود فلذا مشمول معافیت مالیات بر ارزش افزوده نخواهد بود.

باید توجه داشت که مطابق رای دیوان عدالت اداری و همچنین نظر سازمان امور مالیاتی کشور، حق‌الزحمه رانندگان مشمول مالیات ارزش افزوده نیست و تنها هزینه‌های دریافتی (کمیسیون) اسنپ مشمول مالیات ارزش افزوده شده است. در نتیجه هر گونه افزایش هزینه‌های رانندگان و کاهش حق الزحمه آنان به سبب مالیات ارزش افزوده مورد قبول نخواهد بود.

مالیات حق کمیسیون تاکسی های اینترنتی اجرایی شد

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد رد اعتراض اسنپ چیست؟ لطفاً نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر