coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

گوگل در حال آزمایش ویژگی جستجوی ویدیو با استفاده از قابلیت Circle to Search است

تجزیه و تحلیل یک APK نشان می‌دهد که گوگل در حال آزمایش ویژگی جدیدی است که می‌تواند روش جستجوی اطلاعات در ویدیوها را متحول کند. ویژگی جستجوی ویدیو با استفاده از قابلیت Circle to Search با هدف آسان‌تر کردن جستجوی محتوای خاص در هر ویدیویی است که کاربر در گوشی خود می‌بیند.

گوگل دائما در حال توسعه‌ی روش‌های بهتر و بیشتر برای جستجو است. و حالا به نظر می‌رسد که این کمپانی روی ویدیوها تمرکز کرده است. روز گذشته هم خبری درباره قابلیت جستجوی ویدیویی گوگل لنز منتشر شده بود.

راهنمای خرید تکراتو

به گزارش phonearena، گوگل هنوز گزینه‌های زیادی برای جستجو در ویدیوها ندارد. قابلیت AI Overview یکی از روش‌های جستجوی ویدیویی است که به شما اجازه می‌دهد با ضبط ویدیو، جستجو را آغاز کنید. همچنین می‌توانید از ابزار ask about this video که در جمینی ارائه شده، محتوای مورد نظر را در ویدیوهای یوتیوب پیدا کنید.

اما ویژگی جدید که احتمالا با عنوان Search this Video شناخته می‌شود، می‌تواند یک روش جامع‌تر باشد و به کابران اجازه می‌دهد که محتوای هر نوع ویدیویی را بدون توجه به منبع آن، جستجو کنند.

ویژگی جستجوی ویدیو با استفاده از قابلیت Circle to Search آزمایش می‌شود

شواهد این ویژگی جدید در نسخه 15.39.39.29.arm64 اپلیکیشن گوگل اندروید کشف شده است. در این نسخه، منابعی پیدا شده که به روش جدید جستجوی ویدیوها مربوط می‌شود و شامل یک رشته متنی است که به وضوح به «جستجو در این ویدیو» در ارتباط با «omnient» اشاره می‌کند. omnient نام رمز گوگل برای Circle to Search است. همچنین، یک آیکون جدید مربوط به omnient و پخش ویدیو نیز دیده شده است.

ویژگی جستجوی ویدیو با استفاده از قابلیت Circle to Search آزمایش می‌شود

این ویژگی هنوز فعال نشده، اما با توجه به شواهد می‌توان گفت که پتانسیل زیادی دارد. ممکن است ویژگی جستجوی ویدیو با استفاده از قابلیت Circle to Search قابلیت‌های زیادی داشته باشند و کاربران بتوانند در ویدیوهای ضبط‌ شده‌ی گوشی خود، ویدیوهای منتشر شده در وب‌سایت‌ها و پلتفرم‌های مختلف، درباره سوژه مورد نظرشان جستجو کنند.

با این حال، این احتمال هم وجود دارد که ویژگی جستجوی جدید، توانایی‌های کمتری نسبت به انتظارات ما داشته باشد. همچنین، پرسش‌هایی وجود دارد که پاسخی برای آنها نداریم. برای مثال، آیا این ویژگی در اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی ویدیو‌محور نیز کار خواهد کرد؟ آیا با همه دستگاه‌های اندرویدی که از قابلیت دایره کشیدن برای جستجوی پشتیبانی می‌کنند سازگار خواهد بود یا فقط محدود به پرچمداران است؟

به نظرم این ویژگی می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز و کاربردی باشد. اما نظر شما چیست؟ آیا این روش می‌تواند روش‌های جستجوی شما را متحول کند؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر