coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

گوگل دسترسی به جمینای نانو را برای تمام اپلیکیشن‌های اندروید فراهم می‌کند 

گوگل دسترسی به جمینای نانو را به توسعه‌دهندگان اپلیکیشن داده است. این کمپانی به توسعه‌دهندگان اجازه داده که از طریق AI Edge SDK در گوشی‌های سری پیکسل 9، جمینای نانو را روی اپلیکیشن‌های‌ خود آزمایش کنند.

به گزارش androidcentral، توسعه‌دهندگان در حال حاضر فقط می‌توانند از پرامپت‌های متنی استفاده کنند. به این ترتیب، مسیر برای ویژگی‌هایی مثل بازنویسی، پاسخ‌های هوشمند، بازبینی و خلاصه‌سازی هموار می‌شود.

راهنمای خرید تکراتو

دسترسی به جمینای نانو فقط برای آزمایش توسعه‌دهندگان است

گوگل با ارائه‌ی دسترسی آزمایشی به Gemini Nano قصد دارد شرایط را برای دسترسی گسترده‌تر به این مدل هوش مصنوعی فراهم کند. جمینای نانو یک مدل هوش مصنوعی انقلابی است که روی دستگاه اجرا می‌شود و نیازی ندارد که حتما به اینترنت متصل باشد.

جمینای نانو قبلا فقط برای اپلیکیشن‌های خود گوگل منتشر شده بود. دسامبر 2023 بود که این مدل هوش مصنوعی همراه با پیکسل 8 پرو کارش را شروع کرد و پس از آن، برای گوشی‌های سری گلکسی S24 نیز در دسترس قرار گرفت.

دسترسی به جمینای نانو فقط برای آزمایش توسعه‌دهندگان است

این انحصار دوام زیادی نداشت؛ چون گوگل این مدل هوش مصنوعی را برای گوشی‌های شیائومی هم منتشر کرد. این درواقع گامی مهم در جهت گسترش هرچه بیشتر جمینای نانو محسوب می‌شود.

گوگل علاوه‌بر اپلیکیشن‌های خودش، دسترسی به مدل هوش مصنوعی درون‌دستگاهی را به گروهی منتخب از شرکت‌های دیگر نیز داده است؛ البته هنوز مشخص نیست که کدام شرکت‌ها به این مدل دسترسی دارند.

این کمپانی بزرگ آمریکایی با ارائه‌ی‌ دسترسی به جمینای نانو از طریق AI Edge SDK در گوشی‌های سری پیکسل 9، درواقع به سمت پذیرش گسترده‌تر این مدل هوش مصنوعی حرکت کرده است.

همانطور که گفتیم، توسعه‌دهندگان در حال حاضر فقط می‌توانند از درخواست‌های متنی استفاده کنند؛ اما این احتمال وجود دارد که در آپدیت‌های بعدی، پشتیبانی از تصاویر نیز ارائه شود. همچنین، انتظار می‌رود که دستگاه‌های بیشتری از این مدل هوش مصنوعی برخوردار شوند.

نظر شما درباره کارایی و قابلیت‌های این مدل هوش مصنوعی چیست؟ آیا گوگل می‌تواند هوش مصنوعی درون‌دستگاهی خود را گسترش دهد؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر