coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

افزایش ارزش 157 میلیاردی OpenAI در بازار؛ جذب سرمایه 6.6 میلیاردی محقق شد

گزارش‌های جدید حاکی از آن هستند که OpenAI موفق به جذب سرمایه 6.6 میلیاردی شده است. ارزش بازار این استارتاپ اکنون به 157 میلیارد رسیده است.

چند هفته پیش گزارشی منتشر شد که نشان می‌داد شرکت توسعه دهنده هوش مصنوعی ChatGPT، قصد دارد تغییراتی در ساختار خود ایجاد کند. در واقع این شرکت به دنبال جذب سرمایه است و برای اینکار باید ساختار خود را بازسازی کند. به گزارش openai، بالاخره خالق دستیار هوش مصنوعی ChatGPT، موفق شده به هدف خود دست پیدا کند.

راهنمای خرید تکراتو

OpenAI موفق به جذب سرمایه 6.6 میلیاردی شد

جذب سرمایه 6.6 میلیاردی باعث شده ارزش بازار OpenAI به 157 میلیارد دلار برسد. شرکت مالی Thrive Capital دور جدید جذب سرمایه برای این شرکت را رهبری می‌کند. یک میلیارد از بودجه جمع آوری شده را هم این شرکت تامین کرده است.

آنطور که گزارش‌ها می‌گویند، اگر OpenAI بتواند اهداف مالی خود را محقق کند، شرکت مالی Thrive Capital  یک میلیارد دلار دیگر هم به بودجه این شرکت اضافه می‌کند.

همانطور که گفته شد، انتفاعی و یا سودمحور شدن این شرکت شرط اصلی سرمایه‌گذاران جدید است. سرمایه‌گذاران اکنون با محدودیت 100 برابری مواجهند و اگر OpenAI تا دو سال دیگر سود محور نشود، باید پول سرمایه‌گذاران را پس بدهد.

افزایش ارزش 157 میلیاردی OpenAI در بازار؛ جذب سرمایه 6.6 میلیاردی محقق شد

افزایش قابل توجه ارزش بازار این شرکت نشان می‌دهد که فناوری نوظهور هوش مصنوعی پتانسیل بالایی برای رشد و توسعه دارد. سرمایه 6.6 میلیاردی اکنون به خالق ChatGPT اجازه می‌دهد، با خیال راحت هوش مصنوعی انسان‌گونه (AGI) خود را توسعه بدهد.

در بیانیه این شرکت آمده است که:

بودجه جدید به ما این امکان را می‌دهد که رهبری خود را در تحقیقات هوش مصنوعی را دو چندان کنیم، ظرفیت محاسباتی را افزایش دهیم و به ساخت ابزارهایی ادامه دهیم که به مردم در حل مشکلات سخت کمک می‌کند. هدف ما این است که اطلاعات پیشرفته را به یک منبع قابل دسترس تبدیل کنیم.

OpenAI از سرمایه‌گذارانش خواسته تا از شرکت‌های رقیب مانند  آنتروپیک و xAI حمایت نکنند.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر