coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

مهندس سابق گوگل: ابزار جستجوی OpenAI می‌تواند جایگزین گوگل شود

یکی از مهندسان سابق گوگل گفته که ابزار جستجوی OpenAI می‌تواند جایگاه دیگر موتورهای جستجو را متزلزل کند. به باور او با توسعه ابزارهای جستجو مانند SearchGPT که مبتنی بر هوش مصنوعی عمل می‌کنند، شرکت‌های بزرگی چون گوگل با مشکل مواجه خواهند شد.

اگر اخبار گوگل را دنبال کرده باشید، می‌دانید که این شرکت اخیرا به دلیل رفتارهای انحصارطلبانه در برابر دادگاه ایالات متحده قرار گرفته است. قاضی مهتا یکی از قضات این پرونده رسما گوگل را به تلاش برای حفظ انحصار در بازار متهم کرد.

راهنمای خرید تکراتو

ابزار جستجوی OpenAI ؛ چالش جدید موتورهای جستجو همچون گوگل

به‌گزارش observer، ابزارهای جستجو مبتنی بر هوش مصنوعی مانند سرچ جی‌پی‌تی و Perplexity به عنوان عمده چالش برای گوگل مطرح شده‌اند. به باور برخی کارشناسان، ابزار جستجوی OpenAI باوجودیکه به بلوغ نرسیده‌اند اما پتانسیل این را دارند که جایگزین سرچ گوگل شود.

آروند جین، مهندس سابق گوگل اشاره می‌کند که این شرکت در حال حاضر بر درآمدزایی (منظور تبلیغات است) متمرکز است و توجهی به تاثیر منفی آن بر تجربه‌ی کاربری ندارد و رقبا می‌توانند از این فرصت به نفع خود استفاده کنند.

در این بین، مایکروسافت با موتور جستجوی بینگ نیز در تلاش است تا جایگاهی در بازار برای خود دست‌و‌پا کند. مدیرعامل مایکروسافت، ساتیا نادلا نیز در یک پرونده ضد انحصار مشابه به رقابت ناعادلانه گوگل اشاره و گفته که مایکروسافت نیز حاضر است برای بستن قرارداد و کنار زدن گوگل میلیاردها دلار هزینه کند.

مهندس سابق گوگل: ابزار جستجوی OpenAI می‌تواند جایگزین گوگل شود
در گزارش‌های اخیر آمده که گوگل برای بقا به عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض دستگاه‌های اپل، سالانه 26 میلیارد به این شرکت پرداخت می‌کند.

مایکروسافت پیشنهاد استفاده رایگان از بینگ را به اپل نیز داده اما به نظر می‌رسد اپل قصد دارد همچنان به همکاری با گوگل ادامه دهد؛ چراکه از نظر اپل عملکرد مالی ضعیف و کیفیت پایین جستجوی بینگ جوابگوی نیاز این شرکت نیست.

با این حال، آروند جین معتقد است که موتورهای جست‌وجوی مبتنی بر هوش مصنوعی، مانند SearchGPT، هنوز در ارائه نتایج دقیق و با استناد به منابع قوی نیستند و همین مسأله می‌تواند مانعی برای پذیرش عمومی آن‌ها باشد. او به مشکلات مربوط به تولید اطلاعات نادرست و پاسخ‌های اشتباه توسط این مدل‌های هوش مصنوعی نیز اشاره کرد که باعث می‌شود کاربران در اعتماد به این ابزارها محتاط باشند.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر