coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

پیروزی تسلا در طرح دعوی قابلیت‌های خودروان؛ ادعای ایلان ماسک کلاهبرداری نبود

ایلان ماسک اخیرا درگیر یک پرونده حقوقی مربوط به اتهامات فریبکارانه در مورد قابلیت‌های خودران تسلا شده بود که توجه زیادی به آن جلب شد.به‌گزارش theverge، قاضی این پرونده اعلام کرده اظهاراتی که ایلان ماسک در خصوص قابلیت‌های خودران تسلا بیان کرده، در واقع نوعی اغراق محسوب می‌شوند و نمی‌توان را کلاهبرداری تلقی کرد.

قابلیت‌های خودران تسلا اغراق بود یا واقعیت؟

پیروزی تسلا در این پرونده می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر صنعت خودروهای خودران داشته باشد؛ چراکه تسلا همواره مدعی بوده که سیستم اتوپایلوت و رانندگی تمام خودران (FSD) این شرکت، رانندگی خودکار را در یک کلاس دیگر ارائه می‌کند.

راهنمای خرید تکراتو

بااینحال، منتقدان این قابلیت نسبت به پیروزی تسلا ابراز تردید و نگرانی کرده‌اند و گفته‌اند این امر می‌تواند خطرات جدی برای رانندگان و عابران پیاده داشته باشد. شاکیان این پرونده مدعی شده‌اند که تسلا با تبلیغات گمراه‌کننده، مشتریان را به خرید این خودروها ترغیب کرده اما به اندازه‌ی وعده داده شده ایمن و کارآمد نیست.

قاضی پرونده رسیدگی به ادعای دروغین قابلیت‌های خودران تسلا به این نتیجه رسیده که، تبلیغاتی که ایلان ماسک در این خصوص انجام داده در واقع نوعی بزرگ‌نمایی بوده و به عنوان اظهارات آینده‌نگر طبقه‌بندی می‌شوند.

پیروزی تسلا در طرح دعوی قابلیت‌های خودروان؛ ادعای ایلان ماسک کلاهبرداری نبود
با توجه به اینکه این روزها بر تعداد خودروهای خودران افزوده می‌شود، نیاز به وضع قوانین و مقررات دقیق‌تری برای تضمین ایمنی و کارایی آنها احساس می‌شود. این پرونده را می‌توان به عنوان هشداری برای دیگر شرکت‌های خودروسازی تلقی کرد تا در تبلیغات خود دقت بیشتری به خرج دهند و از ارائه اطلاعات نادرست بپرهیزند.

تسلا همچنان تحت بررسی‌های قضایی متعدد در رابطه با عملکرد و نقش سیستم‌های خودران در تصادف‌های جاده‌ای قرار دارد. انتظار می‌رود ایلان ماسک در تاریخ 10 اکتبر (19 مهر) از روبوتاکسی کاملاً خودران تسلا رونمایی کند که می‌تواند فصل جدیدی در این صنعت به شمار آید.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر