coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

تصاویر ماکت‌های اولیه شیرون منتشر شد؛ تکامل طراحی هیولای بوگاتی را تماشا کنید

شرکت بوگاتی اخیرا تصاویر ماکت‌های اولیه شیرون را به نمایش گذاشته است. این ماکت‌ها که در سال 2008 ساخته شده‌اند، قسمتی از فرایند توسعه یکی از پیشرفته‌ترین خودروهای این شرکت به شمار می‌روند.

بوگاتی در آن زمان مشغول تولید مدل ویرون بود که یکی از قدرتمند‌ترین خودروهای آن دوران محسوب می‌شد. شیرون نیز چند سال بعد در نمایشگاه خودرو ژنو 2016 رسما معرفی شد.

راهنمای خرید تکراتو

به‌گزارش motor1، بوگاتی زمانی که مدل Vision Gran Turismo را در نمایشگاه فرانکفورت سال 2015 به نمایش گذاشت، شمه‌هایی از طراحی ابرخودروی شیرون نیز ارائه کرد. حالا این شرکت تصاویر ماکت‌های اولیه طراحی ابرخودرو شیرون را در مقیاس 1:4 منتشر کرده که 16 سال از عمر آنها می‌گذرد و روند تکامل طراحی شیرون را به نمایش می‌گذارد.

نگاهی به تصاویر ماکت‌های اولیه شیرون ؛ طراحی‌هایی که مسیر آینده را ترسیم کردند

در این تصاویر، می‌توان عناصری از طراحی ویرون را در قسمت عقب برخی از ماکت‌ها مشاهده کرد، از جمله چهار چراغ عقب که در مدل‌های مختلف با طرح‌های منحنی و دیگر فرم‌ها ارائه شده‌اند. بوگاتی در این دوره طراحی‌های متنوعی را برای چراغ‌های عقب مانند چراغ‌هایی با فرم‌های C شکل، شش ضلعی و حتی گرد آزمایش کرده است.

همچنین در برخی از ماکت‌ها می‌توان شاهد طراحی چراغ‌های باریک و افقی LED بود که بعدها در مدل نهایی شیرون به کار رفت.

یکی از نکات جالب در این ماکت‌ها، تنوع طراحی چرخ‌ها و برخی جزئیات بدنه است. برخلاف نسخه نهایی شیرون، در بعضی از این ماکت‌ها خبری از خطوط C شکل معروف بوگاتی و بالچه‌های جلو و عقب نیست. همچنین، موتور 16 سیلندر W شکل بوگاتی در این ماکت‌ها به شکلی قرار گرفته که بیشتر در معرض دید باشد.

 

در بخش جلویی نیز شاهد طراحی‌های متفاوتی هستیم. مثلاً در برخی از ماکت‌ها، نوارهای عمودی دوگانه به چشم می‌خورد، اما طراحی چراغ‌های جلو با چهار مربع که در مدل نهایی شیرون استفاده شده در این ماکت‌ها دیده نمی‌شود. این موضوع نشان می‌دهد بوگاتی ممکن است برخی از ماکت‌هایی که به مدل نهایی نزدیک‌تر بوده‌اند را هنوز به نمایش عمومی نگذاشته باشد.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر