coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

گسترش نقش هوش مصنوعی در جستجوی گوگل؛ تبلیغات به AI Overviews اضافه می‌شوند

گوگل اخیرا به منظور رقابت با ChatGPT و Perplexity، همچنین بهبود تجربه‌ی کاربری تغییرات عمده‌ای در جستجوی خود اعمال کرده است. با اضافه شدن تبلیغات به AI Overviews نقش هوش مصنوعی در جستجوی گوگل بیشتر احساس می‌شود.

به‌گزارش techcrunch، پس از اعمال این تغییرات، تبلیغات را با برچسب «اسپانسر شده» مشاهده خواهید کرد. این تبلیغات که از کمپین‌های تبلیغاتی فعال در برنامه‌هایی همچون گوگل شاپینگ و سرویس جستجو استخراج شده‌اند، این امکان را برای کاربر فراهم می‌کنند تا سریع‌تر به محصولات و خدمات مرتبط دسترسی پیدا کنند.

راهنمای خرید تکراتو

به نظر می‌رسد این اقدام گوگل به منظور افزایش درآمد از طریق تبلیغات و همچنین ارائه تجربه کاربری بهتر باشد.

اضافه شدن تبلیغات به AI Overviews در بین جوانان بازخورد مثبتی داشته است

نقش هوش مصنوعی در جستجوی گوگل زمانی بهتر درک می‌شود که بدانید گوگل از این فناوری برای سازماندهی و مرتب‌سازی صفحات نتایج جستجو استفاده می‌کند. یعنی نتایج جستجو براساس الگوهای جستجوی کاربر و با تحلیل دقیق‌تر رفتار فرد نمایش داده می‌شوند. هدف از این اقدام ارائه نتایجی است که با نیازهای کاربران تطابق بیشتری داشته باشد تا زودتر به نتایج مورد نیازشان برسند.

بنابر اعلام گوگل، نمایش خلاصه‌های هوش مصنوعی توانسته به افزایش تعامل کاربران با موتور جستجو کمک کند. به طور خاص در بین جوانان 18 تا 25 سال که جمعیت اصلی گوگل را تشکیل می‌دهند، این تغییرات بازخورد مثبتی داشته است.

هرچند این نوآوری ممکن است برای برخی ناشران خبر مشکلاتی ایجاد کند، زیرا با کاهش ترافیک ورودی به وب‌سایت‌ها، درآمد آن‌ها از محل تبلیغات ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد، اما تاکنون تاثیر قابل توجهی بر ناشران بزرگ دیده نشده است. با این حال، احتمال دارد در صورت گسترش این قابلیت‌ها، شرایط برای تمامی ناشران تغییر کند.

در مجموع، گسترش نقش هوش مصنوعی در جستجوی گوگل  به این شرکت کمک خواهد کرد تا موقعیت خود را به عنوان رهبر بازار جستجوی اینترنتی حفظ کند. همچنین این شرکت به دنبال راهکارهایی است تا کاربران را بیشتر به استفاده از خدمات خود ترغیب کرده و از مهاجرت آن‌ها به سرویس‌های رقبا جلوگیری کند. اضافه کردن تبلیغات به نتایج هوش مصنوعی و بهبود سازماندهی صفحات جستجو، دو رویکرد مهم در این زمینه محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر