coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

نمونه اولیه مکینتاش اپل از سال 1983 رکورد مزایده‌ها را می‌شکند

نمونه اولیه مکینتاش اپل که در سال 1983 ساخته شده، امسال در حراجی Bonhams نیویورک به مزایده گذاشته خواهد شد. آیا این دستگاه رکورد مزایده‌های پیشین را می‌شکند؟

وب‌سایت خبری macrumors پیش‌بینی کرده است که نمونه اولیه مکینتاش بسیار کمیاب اپل از سال 1983، با درایو Twiggy disk با قیمتی بیش از 100000 دلار در حراجی به فروش خواهد رسید. قطعه‌ای از تاریخ اپل که قرار است در حراجی Bonhams نیویورک به مزایده گذاشته شود. این دستگاه یکی از اولین نمونه‌های مکینتاش، مدل M0001، و یکی از معدود واحدهای باقی مانده از سال 1983 است.

راهنمای خرید تکراتو

نمونه اولیه مکینتاش اپل از سال 1983

مدل M0001 مکینتاش اپل از یک درایو فلاپی دیسک 5.25 اینچی استفاده می‌کند که به عنوان درایو Twiggy شناخته می‌شود. تمام واحدهای پیش تولید این مکینتاش به دلیل غیر قابل اعتماد بودن در آزمایش‌ها، به دستور استیو جابز، یکی از بنیانگذاران اصلی اپل، پیش از انتشار رسمی نابود شدند. استفاده از این درایو، این نسخه از مکینتاش‌های اپل را از اولین مک‌های تجاری موجود متمایز می‌کند، چرا که در نهایت در سال 1984 این درایو با سیستم دیسک فلاپی فشرده 3.5 اینچی جایگزین شد.

نمونه اولیه مکینتاش اپل

با این حال، این نمونه اولیه نه تنها از دستور نابودی استیو جابز جان سالم به در برده، بلکه در شرایط بسیار خوبی باقی مانده است. چندین نمونه اولیه دیگر از لوازم جانبی اپل مانند صفحه کلید با شماره سریال دست نویس، نسخه اولیه ماوس M01000 اپل با کانکتور منحصربه‌فرد و دیسک توئیگی با چگالی دوگانه با برچسب Mac Word همراه این دستگاه هستند. جالب است بدانید که روی این دستگاه نسخه‌های اولیه و ناتمام برنامه‌های اصلی مکینتاش اجرا می‌شود و برخی از اعلان‌ها و دستورالعمل‌ها در سیستم، به خود استیو جابز نسبت داده می‌شوند.

انتظار می‌رود که قیمت نهایی این دستگاه در حراج بونهامز چیزی بین 80 تا 120 هزار دلار باشد. با توجه به نادر و کمیاب بودن نمونه‌های اولیه Twiggy Mac و علاقه تاریخی کاربران به محصولات اولیه اپل، ممکن است که قیمت نهایی فراتر از انتظارات باشد و این دستگاه به یکی از گران‌ترین رایانه‌های اپل تبدیل شود. مدل Twiggy مشابهی که در سال 2019 در مزایده فروخته شد با قیمت 150075 دلار رکورد زد. این حراج قرار است که از تاریخ 13 اکتبر تا 23 اکتبر برقرار باشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره نمونه اولیه مکینتاش اپل از سال 1983 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر