coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

اتحادیه اروپا در مقابل غول‌های فناوری: جریمه‌های سنگین در انتظار شرکت‌های ناقض قوانین حریم خصوصی کاربران

به نظر می‌رسد دادگاه عالی اتحادیه اروپا، بالاخره تصمیم گرفته به جای اینکه تک تک غول‌های فناوری را بابت نقض قوانین حریم خصوصی کاربران مواخده کند، با صدور یک رای کلی از حقوق افراد در برابر شرکت‌های بزرگ محاظت کند.

به‌گزارش techcrunch، طی این حکم؛ شبکه‌های اجتماعی تحت پوشش متا و دیر شرکت‌ها نمی‌تواند دائما و به طور نامحدود از اطلاعات شخصی کاربران برای اهداف تبلیغاتی استفاده کنند.

راهنمای خرید تکراتو

نقض قوانین حریم خصوصی کاربران چه پیامدهایی برای شرکت‌های بزرگ خواهد داشت؟

اتحادیه اروپا بر ضرورت محدودیت زمانی برای نگهداری و استفاده از داده تاکید و اعلام کرده که این امر باید مطابق با مقررات عمومی حفاظت از اطلاعات شخصی اتحادیه اروپا اجرا شود.

طبق ماده 65 این مقررات، افراد حق دارند در هر زمان بخواهند تا اطلاعات شخصی‌ای که در اختیار شرکت‌ها قرار گرفته‌ است، حذف یا ویرایش شود.

اتحادیه اروپا می‌گوید، در صورت عدم تمکین از قوانین حریم خصوصی کاربران ، شرکت‌هایی همچون متا، گوگل و اپل ممکن است با جریمه‌های سنگین معادل  چهاردرصد از کل درآمد جهانی سالانه‌شان مواجه شوند. این مقدار، برای شرکت‌هایی که درآمد بالایی دارند، رقم کلانی محسوب می‌شود. مثلا، سال گذشته، متا به دلیل رعایت نکردن این قوانین و الزام به پذیرش تبلیغات شخصی، جریمه‌ای در حدود 414 میلیون دلار پرداخت.

این حکم در حالی صادر شده که اتحادیه اروپا و شرکت‌های بزرگی مثل متا و گوگل اختلافات زیادی در زمینه قانونگذاری مربوط به حفاظت از حیم خصوصی کاربران و قوانین بازارهای دیجیتال دارند.

همچنین، برخی از این شرکت‌ها تلاش کرده‌اند تا با الزام کاربران به پرداخت هزینه به‌منظور جلوگیری از جمع‌آوری داده‌هایشان، از الزامات اتحادیه اروپا سرپیچی کنند.

پلتفرم‌ها ملزم به کسب رضایت صریح کاربران برای نمایش تبلیغات هدفمند شدند

در نهایت، دادگاه عالی اتحادیه اروپا تأکید کرده که پلتفرم‌های دیجیتال موظف‌اند پیش از هرگونه استفاده از اطلاعات کاربران برای نمایش تبلیغات هدفمند، رضایت صریح و آگاهانه آنان را کسب کنند. این حکم می‌تواند تأثیرات گسترده‌ای بر نحوه فعالیت شرکت‌های بزرگ فناوری در اروپا و سایر نقاط جهان داشته باشد و چارچوب جدیدی برای حفاظت از حریم خصوصی کاربران ایجاد کند.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر