coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

گوگل با سری پیکسل 9 سطح استانداردهای امنیتی گوشی‌های اندروید را ارتقاء داده است

گوگل با مهر و موم سری پیکسل 9، این گوشی‌ها را به غول امنیتی تبدیل کرده است. گوشی‌های گوگل پیکسل 9 با ویژگی‌های جدید بیس باند، قلعه‌ای امن در برابر تهدیدات سایبری هستند.

به گزارش androidauthority، گوگل برای تقویت امنیت گوشی‌های پرچمدار جدیدش، روی ایمن‌سازی باندپایه (baseband) تمرکز کرده است. بیس‌باند به‌طور فزاینده‌ای به یک راه نفوذ برای حملات هکرها تبدیل شده است.

راهنمای خرید تکراتو

افزایش امنیت سری پیکسل 9 با ایمن‌سازی بیس باند

گوشی‌های هوشمند بخش مهمی از زندگی روزمره ما هستند و به همین دلیل، محافظت از آنها در برابر خطرات امنیتی اهمیت زیادی دارد. در میان گوشی‌های پرچمدار امروزی، گوشی‌های گوگل پیکسل با گوشی‌های امنی همچون آیفون‌ها و گلکسی‌های سری S رقابت می‌کنند. و حالا، گوگل با پرچمداران جدیدش، سطح استانداردهای امنیتی را ارتقا داده است.

گوگل در یک پست بلاگ جدید به آسیب‌پذیری‌هایی که گوشی‌ها با آن روبه‌رو هستند و چگونگی تقویت بیشتر امنیت در سری پیکسل 9 اشاره کرده است. این کمپانی توضیح داده که با ایجاد تغییراتی در بیس باند، گوشی‌های پیکسل 9 را امن نگه می‌دارد.

افزایش امنیت سری پیکسل 9 با ایمن‌سازی بیس باند

اما بیس باند چیست؟ این تکنولوژی، نحوه ارتباط تلفن شما با یک شبکه سلولار را کنترل می‌کند. همانطور که گوگل توضیح داده، توجه محققان امنیتی به بیس باند یا باندپایه به‌طور فزاینده‌ای در حال افزایش است. بیس باند را می‌توان یک بردار حمله تلقی کرد که هرلحظه ممکن است هکرها از آن سوءاستفاده کنند.

گوگل با تمرکز بر 5 نکته کلیدی موفق شده تا تغییرات جدید را اعمال کند. این 5 نکته شامل موارد زیر می‌شوند:

  • Bounds Sanitizer: یک Bounds Sanitizer از دسترسی کد به حافظه‌ای خارج از مناطق طراحی‌شده، جلوگیری می‌کند. این ویژگی اجازه نمی‌دهد که هکرها از یک باگ موجود در کد برای قرار دادن داده‌های بیش‌ از حد در یک فضا استفاده کنند. قرار دادن داده‌های بیشتر می‌تواند به خراب شدن داده‌ها یا اجرای کدهای مخرب منجر شود.
  • Integer overflow sanitizer: این ویژگی تضمین می‌کند که اعداد به‌درستی تفسیر شوند. چون هکرها می‌توانند  از مقادیری که نادرست تفسیر می‌شوند، سوءاستفاده کنند.
  • Stack canaries: این ویژگی به‌عنوان سیم‌‌های ارتباطی عمل کرده و به شناسایی کدهای مخرب کمک می‌کند. اگر هکری بخواهد از یک آسیب‌پذیری سوءاستفاده کند، این سیستم هشدار می‌دهد.
  • Control flow integrity: این سیستم قادر است اجرای کدها را در مسیرهای محدود نگه دارد. به این ترتیب، تغییر جریان اطلاعات در دستگاه برای هکرها دشوارتر می‌شود. اگر حمله‌ای بخواهد از مسیر منحرف شود، به سیستم هشدار داده می‌شود و از این نظر، عملکردی شبیه به Stack canaries دارد.
  • Auto-initialize stack variables: این قابلیت به دستگاه کمک می‌کند از تمام حافظه‌ای که به آن دسترسی دارد، استفاده کند. در نتیجه، هکرها نمی‌توانند از حافظه‌ای که استفاده نشده، برای درز اطلاعات استفاده کنند.

به زبان ساده و خلاصه مفید باید بگوییم که گوگل برخی از ویژگی‌های امنیتی را در بیس باند بهبود بخشیده و در عین حال،‌ چند ویژگی جدید از جمله stack canaries را به آن اضافه کرده است. این تغییرات کار را برای هکرها و مهاجمان، دشوارتر می‌کند و به آنها اجازه نمی‌دهد که از آسیب‌پذیری‌های گوشی‌های سری پیکسل 9 سوءاستفاده کنند.

امیدواریم سایر تولیدکننده‌های گوشی هوشمند نیز از این قابلیت‌های گوگل استفاده کنند و به روش‌های مختلف، امنیت گوشی‌های‌شان را افزایش دهند. نظر شما چیست؟ تا به حال برای‌تان پیش آمده که مورد حمله هکری قرار بگیرید؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر