coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

قیمت تراشه کایرین 9100 هواوی بیشتر از دایمنسیتی 9400 مدیاتک است!

قیمت تراشه کایرین 9100 هواوی از آنچه که فکر می‌کنید بیشتر است. این تراشه از نظر عملکردی در حد تراشه‌های پرچمدار کوالکام و مدیاتک نیست اما ظاهرا از نظر هزینه در سطح بالایی قرار دارد.

گفته می‌شود که گوشی‌های آینده هواوی از سری میت 70 به تراشه Kirin 9100 مجهز خواهند شد. همچنین گزارش‌های قبلی نشان می‌دهند که این تراشه از نظر عملکردی مشابه یا حتی بهتر از اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام خواهد بود. اکنون، طبق اطلاعات موجود در گزارش وب‌سایت خبری gizmochina، به نظر می‌رسد که قیمت این تراشه نیز مشابه پردازنده‌های اسنپدراگون خواهد بود.

راهنمای خرید تکراتو

قیمت تراشه کایرین 9100 هواوی

به گفته یک منبع آگاه در پلتفرم چینی Weibo، قیمت تراشه Kirin 9100 هواوی برای تولیدکنندگان چیزی حدود 1100 یوان تا 1300 یوان (تقریبا معادل 157 تا 186 دلار) خواهد بود. سازندگان تراشه به ندرت چنین اطلاعاتی را به اشتراک می‌گذارند و از این رو تایید قیمت اعلام شده ممکن نیست. با این حال، اگر این ادعا درست باشد به این معنی است که Kirin 9100 در محدوده قیمتی پردازنده‌های پرچمدار کوالکام و مدیاتک قرار می‌گیرد.

قیمت تراشه کایرین 9100 هواوی

به عنوان مثال، تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام برای سازندگان گوشی حدودا 190 دلار آب می‌خورد، در حالی که دایمنسیتی 9400 مدیاتک با قیمتی کمتر معادل 155 دلار به شرکت‌های سازنده فروخته می‌شود. بنابراین، اگر شایعات درباره Kirin 9100 درست باشند، این تراشه از نظر هزینه با سایر رقبای خود در بازار هماهنگی دارد.

گفته می‌شود که هواوی در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از یک فرآیند توسعه ‌یافته داخلی با فرمول n+2/3 برای تولید تراشه جدید کایرین است. این تراشه بر روی گره 5 نانومتری ساخته شده و با استفاده از لیتوگرافی فرابنفش عمیق (DUV) با الگوهای چندگانه تولید خواهد شد.

در حقیقت، تراشه‌ساز چینی SMIC در حال توسعه یک فرآیند 5 نانومتری با استفاده از لیتوگرافی DUV است که انتظار می‌رود در نسل بعدی تراشه Kirin 9100 هوآوی به کار رود.

با این حال، گزارشی از ماه جولای نشان می‌دهد که شرکت هواوی با یک‌سری مشکلات جدی در زمینه تولید و تامین هزینه‌های ساخت تراشه با لیتوگرافی 5 نانومتری DUV مواجه شده و از این رو ممکن است که Kirin 9100 همچنان یک تراشه 7 نانومتری باشد.

حتی اگر SMIC با موفقیت به بازده مناسبی از فرآیند 5 نانومتری دست یابد، باز هم این تراشه با لیتوگرافی EUV (اشعه ماوراء بنفش شدید) که توسط شرکت‌های TSMC و سامسونگ استفاده می‌شود، مطابقت نخواهد داشت.

در نتیجه، Kirin 9100 به سختی می‌تواند در زمینه عملکرد یا کارایی با جدیدترین پردازنده‌های کوالکام و مدیاتک رقابت کند. با این حال، همان‌طور که قبلا ذکر شد، عملکرد این تراشه در حد و اندازه اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره قیمت تراشه کایرین 9100 هواوی و قابلیت‌های آن چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر