coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

ثروت مدیرعامل انویدیا از شرکت اینتل هم پیشی گرفت؛ میلیاردری که می‌تواند اینتل را بخرد

گزارش‌های جدیدی منتشر شده که نشان از رشد چشمگیر ثروت مدیرعامل انویدیا دارند. به نظر می‌رسد جنسن هوانگ حالا بالغ بر 109.2 میلیارد دلار ثروت دارد که از ارزش بازار اینتل هم بیشتر است. در حال حاضر ارزش سهام اینتل به دلیل برخی مشکلات مالی با کاهش شدیدی مواجه بوده است.

به‌گزارش tomshardware، دلیل افزایش ارزش سهام انویدیا را می‌توان به تولید پردازنده‌های گرافیکی مخصوصا تراشه‌های هوش مصنوعی نسبت داد. این شرکت در خرداد سال جاری توانست به جایگاه پرفروش‌ترین شرکت جهان از نظر ارزش بازار برسد.

راهنمای خرید تکراتو

دلیل رشد ثروت مدیرعامل انویدیا

هرچند ارزش سهام این شرکت در در دوران اوج با 10 درصد کاهش همراه بود اما همچنان جلوتر از اپل، مایکروسافت و حتی آمازون قرار دارد.

از آنجایی که جنسن هوانگ بیش از 75 میلیون سهم از انودیا و 786 میلیون سهم از شرکت‌های دیگر در دست دارد، طبیعی است که با رشد شرکت انویدیا، ثروتمند‌تر شده باشد. هرچند ثروت مدیرعامل انویدیا به همین‌جا ختم نمیشود و او توانسته با فروش 6 میلیون سهم حدود 700 میلیون دلار کاسب شود با اینحال، این عدد در مقایسه با ارزش کلی دارایی‌اش رقم ناچیزی محسوب می‌شود.

دلیل رشد ثروت مدیرعامل انویدیا

جنسن هوانگ، در جدول فوربس که به معرفی میلیاردها می‌پردازد، جایگاه یازدهم را از آن خود کرده است

از سوی دیگر، اینتل با مشکلات مالی زیادی مواجه شده و سهامش کاهش شدیدی را تجربه کرده. بطوریکه که هر سهم از سهام این شرکت به 22.59 دلار رسیده که در مقایسه با اواخر سال 2023، تقریبا به نصف قیمت خود رسیده است. این کاهش ارزش بازار، باعث شده شایعه‌ی حذف اینتل از شاخص صنعتی داوجونز داغ شود.

با در نظر گرفتن این شرایط، اینطور به نظر می‌رسد که جنسن هوانگ می‌تواند شرکت اینتل را بخرد اما چنین اقدامی با موانع قانونی جدی همراه خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر