coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

گلکسی A16 فایوجی با وعده شش سال به‌روزرسانی نرم‌افزاری معرفی شد [+ مشخصات فنی]

گلکسی A16 فایوجی با مشخصات برجسته‌ای مانند تراشه اگزینوس 1330، دوربین 50 مگاپیکسلی و پشتیبانی نرم‌افزاری شش ساله رسما معرفی شده است.

در هفته‌های اخیر مکررا شاهد پخش شایعات و افشاگری‌ها درباره میان رده جدید سامسونگ بوده‌ایم. اکنون، به گزارش وب‌سایت خبری sammobile، این گوشی با نام گلکسی A16 5G در وب‌سایت رسمی سامسونگ در هلند فهرست شده است. قیمت گلکسی A16 فایوجی هنوز ذکر نشده اما به نظر می‌رسد که وعده شش سال به‌روزرسانی نرم‌افزاری حقیقت داشته است.

راهنمای خرید تکراتو

مشخصات گلکسی A16 فایوجی

همان‌طور که می‌دانید، گوشی‌های پرچم‌دار گلکسی که در سال ۲۰۲۴ به بازار عرضه شده‌اند، واجد شرایط دریافت ۷ سال ارتقا سیستم عامل و به‌روزرسانی‌های امنیتی هستند. با این حال، به نظر می‌رسد که سامسونگ میان‌رده‌های خود را هم فراموش نکرده و برای این دسته از محصولات به ارائه ۶ سال به‌روزرسانی رضایت داده است. گلکسی A16 5G به عنوان اولین گوشی سامسونگ با پشتیبانی نرم‌افزاری شش ساله، با اندروید 14 به بازار عرضه شده و از این رو تضمین می‌شود که سیستم عامل آن به اندروید 20 یا هر نسخه‌ای از اندروید که در سال 2030 موجود باشد، ارتقا یابد.

گلکسی A16 فایوجی
Samsung Galaxy A16 5G

علاوه بر این، گلکسی A16 فایوجی با داشتن گواهی IP54 تا حدودی در برابر گرد و غبار و آب مقاوم است. اگرچه استاندارد IP54 به خوبی رتبه‌های IP67 یا IP68 موجود در گوشی‌های میان‌رده گران قیمت سامسونگ یا پرچمداران نیست، اما برای دستگاه‌های پایین‌رده‌ای مانند Galaxy A16 5G بسیار خوب است.

جالب است بدانید که گلکسی A16 5G از یک بدنه باریک 7.9 میلی‌متری برخوردار است که از نظر زیبایی و ظاهر یک مزیت محسوب می‌شود اما به معنای عدم وجود درگاه هدفون 3.5 میلی‌متری است. در بخش داخلی این گوشی از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی استفاده شده که با سرعت 25 وات شارژ می‌شود و برای سخت افزار نیز از پردازنده Exynos 1330 سامسونگ با 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی بهره گرفته شده است.

گلکسی A16 فایوجی

البته فضای ذخیره‌سازی 128 گیگابایتی را می‌توان با کارت‌های حافظه microSD تا 1.5 ترابایت افزایش داد. همه گوشی‌های هوشمندی که قبل از گلکسی A16 5G عرضه شده‌اند، از 1 ترابایت فضای داخلی پشتیبانی می‌کنند، بنابراین این گوشی، در این مورد هم جزو اولین‌های سامسونگ است.

تنظیمات دوربین پشتی شامل یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، یک دوربین فوق عریض 5 مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی می‌شود. در پنل جلویی نیز یک دوربین 13 مگاپیکسلی جهت ثبت تصاویر سلفی و برقراری تماس‌های ویدیویی تعبیه شده است.

گلکسی A16 فایوجی

دوربین جلویی در داخل یک بریدگی U مانند در بالای صفحه نمایش 6.7 اینچی Super AMOLED با نرخ نوسازی 90 هرتزی و وضوح Full HD پلاس قرار گرفته است. سامسونگ ادعا می‌کند که این صفحه نمایش از حداقل حاشیه ممکن برخوردار است، اما چیزی که در تصاویر دیده می‌شود از این ادعا پشتیبانی نمی‌کند.

رنگبندی گلکسی A16 5G شامل چهار رنگ مشکی، خاکستری، طلایی و سبز روشن می‌شود. هرچند ممکن است که گزینه‌های رنگی بسته به بازار متفاوت باشد. همان‌طور که قبلا ذکر شد، سامسونگ قیمت این گوشی را فاش نکرده اما این اطلاعات نیز به زودی منتشر خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره گوشی گلکسی A16 فایوجی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر