coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

وزیر ارتباطات خواستار مطالبه‌گری مردم در بخش مدیریت هوشمند اینترنت شد

جلسه کمیسیون اصل 90 مجلس امروز با حضور وزیر ارتباطات برگزار شد. ستار هاشمی در جریان این جلسه توضیحاتی در خصوص معضلات اینترنت رائه داد.

جلسه کمیسیون اصل 90 مجلس امروز با هدف رسیدگی به ریجستر گوشی‌های آیفون برگزار شد. پس از این جلسه، وزیر ارتباطات مکلف شد تا هفته آینده گزارشی درباره رجیستری به مجلس ارائه بدهد. چند روز پیش که رییس جمهور در اولین جلسه شورای‌عالی فضای مجازی در دولت چهاردهم، به معضلاتی که فیلترشکن‌ها به همراه داشته، اشاره کرده و خواستار رسیدگی به آنها شد. به گزارش زومیت، اکنون ستار هاشمی توضیحاتی در این خصوص ارائه کرده است.

راهنمای خرید تکراتو

او می‌گوید: «گزارش‌هایی در حوزه‌های مختلف متناسب با شرایطی که وجود دارد و کیفیت ارتباطات آماده کرده‌ایم و دستگاه‌های ذی‌مدخل هم در این خصوص مأموریت‌هایی را از سمت مرکز ملی فضای مجازی دارند. در واقع، طراحی‌ها از سمت حوزه‌های مختلف انجام بشود و در اختیار به مرکز ملی قرار بگیرد. مرکز ملی هم جمع‌بندی نهایی را انجام می‌دهد و در شورای عالی فضای مجازی طرح موضوع می‌کند.»

او در پاسخ به این سوال که آیا فیلترینگ برداشته می‌شود؟ گفت: «به این سوال نمی‌توان به‌صورت بله یا خیر جواب داد.»

او در ادامه توضیحاتی در این خصوص ارائه داد که نشان می‌دهد وزیر ارتباطات هم با اینترنت طبقاتی چندان مخالف نیست. او می‌گوید:

باید یک مدیریت قانومند در این فضا اتفاق بیفتد؛ اما مردم هم طبیعتاً نیازهایی در این فضا دارند، مثلاً فضای دانشگاهی به یک سری محتوای آموزشی نیاز دارد، که باید مدیریت هوشمند اتفاق بیفتد. این چیزی است که همه مردم باید مطالبه کنند.

او در ادامه توضیحاتی در خصوص علت کندی اینترنت طی چند روز اخیر ارائه داد. هاشمی افزایش حجم محتواهای تولیدی را عامل این معضل عنوان کرده است. وی در این باره توضیح داد: «با تشکیل کارگروه بررسی و پایش کیفیت شبکه در تلاش است تا نقاط گلوگاهی زیرساخت‌های شبکه را شناسایی کند. تا کنون دستاوردهای خوبی داشته‌ایم که به‌زودی گزارش آن را به مردم ارائه می‌کنیم.»

وزیر ارتباطات در ادامه به صحبت‌های اخیر رییس جمهور در مورد فیلترشکن‌ها اشاره کرد و گفت:

فیلترشکن‌های غیرمجاز که از مجاری غیررسمی در شبکه ارتباطات کشور فعالیت می‌کنند باعث ایجاد آلودگی در زیرساخت‌های شبکه شده‌اند. طبیعتاً این یک دغدغه جدی است و بخشی از مشکلات موجود در کیفیت شبکه به‌واسطه استفاده از همین فیلترشکن‌ها است. بنابراین، دغدغه آقای رئیس‌جمهور دغدغه درستی است که ما بتوانیم این آلودگی‌های موجود در شبکه را به حداقل برسانیم.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر