coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

پردازنده‌ اسنپدراگون 8 نسل 4 در دو نسخه با قابلیت‌های متفاوت عرضه خواهد شد

کوالکوم همین ماه از پردازنده‌ اسنپدراگون 8 نسل 4 رونمایی خواهد کرد. ما تا حدودی با جزئیات این تراشه آشنا شده‌ایم؛ اما اطلاعات جدیدی فاش شده که مشخصات دقیق و ریز آن را به اشتراک گذاشته است.

به‌گزارش gizmochina، آخرین اطلاعات منتشر شده که در ماه اوت انجام شد، به دقت اطلاعاتی که «سالوث‌سار» (یکی از کاربران بایدو) به اشتراک گذاشته نیست. این کاربر، در یک نمودار فناوری‌هایی که این تراشه پشتیبانی می‌کند را منتشر کرده که ما را با ابعاد تازه‌ای آشنا می‌کند.

راهنمای خرید تکراتو

مشخصات فنی پردازنده‌ اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکوم

افشاکننده تائید می‌کند که پردازنده‌ اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکوم در دو نسخه SM8750 و SM8750P عرضه خواهد شد. نسخه‌ی دوم احتمالا نسخه‌ی عملکردی تراشه است که برای پردازش با فرکانس بالاتر طراحی شده. اما تفاوتی که این دو مدل با یکدیگر دارند، در قابلیت‌های اتصالی سلولی آنهاست.

برگه‌ی مشخصات نشان می‌دهد که نسخه استاندارد SM8750 از هر دو باند 5G یعنی mmWave و sub-6GHz پشتیبانی می‌کند. این در حالیست که نسخه‌ی SM8750P تنها قادر به پشتیبانی از وای‌فای است.

مشخصات فنی پردازنده‌ اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکوم

به لحاظ حافظه، هر دو تراشه از استاندارد LPDDR5X RAM استفاده می‌کنند. اگرچه شایعاتی منتشر شده بود که به پشتیبانی از حافظه LPDDR6 اشاره داشت. اما افشای جدید خلاف این نظر را ثابت می‌کند و به نظر می‌رسد که باید برای پشتیبانی از این نوع حافظه منتظر نسخه‌ی بعدی اسنپدراگون باشیم.

استاندارد ذخیره‌سازی همچنان به مانند مدلی قبلی یعنی اسنپدراگون 8 نسل 3 باقی مانده و از  UFS 4.0 پشتیبانی می‌کند. این پیکربندی به شکل قابل توجهی، سرعت خواندن و نوشتن را افزایش می‌دهد؛ بطوریکه می‌تواند سرعت خواندن را تا 4500 مگابیت بر ثانیه و سرعت نوشتن را تا 4000 مگابیت بر ثانیه فراهم کند.

مشخصات فنی پردازنده‌ اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکوم

اطلاعات تازه منتشر شده از اسنپدراگون 8 نسل، اشاره‌ای هرچند کوچک به نمایشگر هم کرده. طبق این اطلاعات، واحد پردازش نمایشگر آدرنو سری 830 است که ظاهرا می‌تواند نمایشگر‌های با رزولوشن بالای 4K (3840 در 2560) را با نرخ نوسازی 144 هرتز را به راحتی پشتیبانی کند.

هرچند قابلیت‌های اصلی تراشه جدید با نمونه‌ی قبلی تفاوت چندانی ندارد؛ اما تراشه‌ی جدید به هسته‌های پردازشی سفارسی Oryon کوالکوم مجهز است که به‌طور خاص برای بهبود عملکرد تک‌هسته‌‌ای و چند هسته‌ای طراحی شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر