coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

قفل‌گشایی بوت‌لودر گوشی‌های شیائومی در سال 2025 متوقف می‌شود

شیائومی قصد دارد تغییرات بزرگی در قابلیت قفل‌گشایی بوت‌لودر گوشی‌های هوشمندش ایجاد کند که بدون شک مستقیما بر قابلیت‌های شخصی‌سازی دستگاه‌ها تاثیر خواهد گذاشت.

به گزارش gizmochina، یکی از افشاگران بنام حوزه تکنولوژی گفته که، شیائومی به‌دنبال متوقف کردن امکان باز کردن قفل بوت‌لودر برای کاربران جهانی است.

راهنمای خرید تکراتو

قفل‌گشایی بوت‌لودر چیست و چه کارایی دارد؟

بوت‌لودر ابزار کلیدی در گوشی‌های هوشمند است که باعث می‌شود کاربر کنترل بیشتری بر روی دستگاه خود داشته باشد و بتواند کارهایی مانند نصب رام‌های سفارشی، روت‌کردن و آزمایش نسخه‌های جدید سیستم عامل را انجام دهد.

این ویژگی یکی از قابلیت‌های خوب گوشی‌های شیائومی بوده و به کاربران این امکان را فراهم می‌کرده تا سیستم‌عامل گوشی‌شان را طبق سلیقه و نیازهای خود تغییر دهند. اما حالا با اجرایی شدن این تصمیم کاربران زیادی در سراسر جهان محدود خواهند شد.

قفل‌گشایی بوت‌لودر گوشی‌های شیائومی در سال 2025 متوقف می‌شود

به باور برخی تحلیل‌گران، این تصمیم شیائومی را می‌توان به دلایل امنیتی و با هدف هماهنگی بیشتر با قوانین سخت‌گیرانه چین در خصوص حفاظت از دیتاهای کاربران و امنیت دستگاه‌ها نسبت داد. به‌ویژه اینکه شیائومی پیش‌از این نیز، محدودیت‌هایی برای آنلاک کردن بوت‌لودر در بازار چین اعمال کرده بود.

گفته می‌شود این تغییرات با عرضه نسخه جدید HyperOS 2.0 و همراه با گوشی‌های سری 15 شیائومی اجرا خواهد شد.

هرچند هنوز این خبر به تائید رسمی شیائومی نرسیده و بسیاری امیدوارند که شیائومی این تصمیم را عملی نکند؛ اما اگر این تعییرات اجرایی شوند، قطعا تاثیر گسترده‌ای بر اکوسیستم اندروید و جامعه‌ی کاربران شیائومی می‌گذارد.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر