coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

عملکرد واقعی هوش مصنوعی اپل را تا قبل از 2026 یا 2027 نخواهیم دید

تقریبا تمامی کاربران می‌دانند که توسعه هوش مصنوعی اپل امری تدریجی است. اکنون یکی از تحلیل‌گران معتبر، توضیحات جالبی در این باره ارائه داده است.

تاکنون متوجه شده‌ایم که توسعه هوش مصنوعی اپل زمان‌برخواهد بود. با اینحال بسیاری از کاربران منتظرند تا 6 ویژگی نخست این هوش مصنوعی قبل از پایان ماه جاری میلادی معرفی شوند. همچنین مشخص شد که برای آشنایی با نسخه‌ی جدید سیری هم باید تا سال 2025 منتظر بمانیم؛ اما اکنون یکی از تحلیلگران به کاربران گفته سطح انتظار خود را از این هم پایین‌تر بیاورند.

راهنمای خرید تکراتو

هوش مصنوعی اپل تاثیر چندانی بر فروش آیفون‌های جدید نداشته است

به گزارش 9to5mac، یکی از تحلیلگران در گزارش خود اعلام کرده که ما تا قبل از سال 2026 یا 2027، قرار نیست با عملکرد جدی هوش مصنوعی اپل آشنا شویم.

همانطور که می‌دانید تمامی کاربرانی که آیفون دارند، به جز صاحبین آیفون 15 پرو، برای دست‌یابی به هوش مصنوعی اپل باید آیفون‌های خود را ارتقا بدهند. با این حال آمارها نشان می‌دهد که میزان فروش سری جدید آیفون 16، تفاوت چندانی با نسل قبلی خود یعنی آیفون 15 ندارد. آنطور که مشخص است کاربران، هوش مصنوعی اپل را به عنوان یک امتیاز قابل‌توجه حساب نمی‌کنند.

عملکرد واقعی هوش مصنوعی اپل را تا قبل از 2026 یا 2027 نخواهیم دید

ادیسون لی، تحلیلگر Jefferies، میزان فروش خانواده آیفون 16 را موضوع عجیبی نمی‌داند. او حتی فکر می‌کند که انتظارات اپل برای رشد 5 برابری هم عملی نخواهد شد. البته اپل قصد دارد کنفرانس مالی 2024 خود را در شب هالووین ارائه بدهد. باید دید که میزان فروش آیفون‌ها در سال جاری میلادی، انتظارات این شرکت را برآورده می‌کند یا نه.

این تحلیلگر هوش مصنوعی اپل را به یک مزیت رقابتی با سایر تولییدکنندگان می‌داند؛ با اینحال عقیده دارد که حدود 2 تا 3 سال زمان لازم است تا تقاضا برای مدل‌های جدید آیفون افزایش پیدا کند.

لی در این باره توضیح داد:

ما هوش مصنوعی اپل را در بلندمدت دوست داریم؛ زیرا اپل، تنها شرکتی با ادغام سخت‌افزار و نرم‌افزار است که می‌تواند از داده‌های اختصاصی برای ارائه‌ی خدمات هوش مصنوعی شخصی‌سازی‌شده با هزینه کم استفاده کند. با‌این‌حال، سخت‌افزار گوشی‌های اپل قبل از اینکه بتواند تجربه‌ی هوش مصنوعی چشمگیری ارائه دهد، نیاز بهینه‌سازی دارد. این موضوع احتمالاً تا سال ۲۰۲۶ یا حتی ۲۰۲۷ طول خواهد کشید.

البته لی معتقد است که اپل از نظر توسعه فناوری و هزینه بر رقبای اندرویدی‌اش برتری دارد؛ اما بازهم با افزایش تقاضا آن هم در مدت زمان کم موافق نیست.

البته لی می‌گوید فروش آیفون‌ها در سال آینده رشد قابل توجهی را تجربه می‌کند؛ اما عامل آن را عرضه‌ی مدل باریک‌تر آیفون ۱۷ نسخه‌ی Air می‌داند نه هوش مصنوعی.

لی می‌گوید: «ا‌زنظر ما، به‌دلیل محدودیت‌های امروزی در حافظه‌های پرسرعت و فناوری‌های پیشرفته‌ی پکیجینگ تراشه، گوشی‌هایی که واقعاً در حوزه‌ی هوش مصنوعی حرف برای گفتن داشته باشند، دو تا سه سال دیگر از راه می‌رسند. بااین‌همه، مدل با ضخامت کمتر اپل (Air 17) در سال ۲۰۲۵ می‌تواند تقاضا را بیشتر افزایش دهد.»

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر