coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

اهدای نوبل فیزیک 2024 به پیشگامان هوش مصنوعی

روز سه‌شنبه 8 اکتبر برابر با 17 مهر، آکادمی سلطنتی علوم سوئد مراسمی برگزار کرد که طی آن جایزه نوبل فیزیک 2024 مشترکا به دو فیزیک‌دان اعطا شد.

جان جی. هاپفیلد از دانشگاه پرینستون آمریکا و جفری ای. هینتون از دانشگاه تورنتو کانادا به صورت مشترک موفق به دریافت جایزه نوبل فیزیک 2024 شدند. طی این مراسم از این دو فیزیک‌دان برای تحقیقات برجسته‌ای که در زمیه هوش مصنوعی و همچنین یادگیری ماشینی انجام‌داده‌اند تقدیر به عمل آمد.

راهنمای خرید تکراتو

اهدای نوبل فیزیک 2024 به پیشگامان هوش مصنوعی

هانس الگرن دبیر این آکادمی با اعلام نام برندگان فیزیک گفت که این جایزه به دلیل اختراعات مهمی که امکان پیشرفت یادگیری ماشینی با استفاده از شبکه‌های عصبی مصنوعی را فراهم آورده به به هاپفیلد و هینتون اعطا شده است. جوایز نوبل علمی معمولاً به دانشمندانی تعلق می‌گیرد که دستاوردهای ویژه و درخشانی در حوزه‌های مختلف علمی مانند پزشکی، فیزیک و شیمی داشته باشند.

برندگان دیگر رشته‌ها از شیمی، ادبیات، صلح و اقتصاد در روزهای بعدی معرفی خواهند شد. ناگفته نماند که تمامی این جوایز به جز صلح نوبل در سوئد اعطا می‌شود. جایزه صلح نوبل در نروژ اهدا خواهد شد.

مبلغ جایزه نوبل فیزیک 2024 برابر با 11 میلیون کرون سوئد (تقریبا 950 هزار یورو) است. دریافت‌کنندگان این جوایز علاوه بر پاداش نقدی، برندگان این جوایز به شهرت و اعتبار جهانی دست خواهند یافت. جایزه نوبل فیزیک 2023 به‌طور مشترک به سه محقق آمریکایی، آلمانی و سوئدی که در زمینه الکترون‌ها تحقیق کرده بودند اهدا شد.

بیشتر بخوانید:

نوبل پزشکی 2024 به کاشفان microRNA تعلق گرفت

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر