coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

بارش شهابی اژدهایی 17 و 18 مهر ماه 1403 با چشم غیر مسلح هم قابل مشاهده است

در روزهای 8 و 9 اکتبر برابر با 17 و 18 مهر ماه 1403 (امشب و فرداشب) شاهد بارش شهابی اژدهایی در آسمان ایران خواهیم بود.

این بارش شاید به بزرگی شهاب باران‌های قبلی نباشد، اما یک تفاوت عمده و خاص دارد که می‌توان آن را در تاریکی شب و نه صرفا در بامداد هم مشاهده کرد! بسیاری از بارش‌های شهابی صرفا در بامداد قابل مشاهده هستند اما بارش شهابی اژدهایی را می‌توان با چشم‌ غیر مسلح و در تاریکی شب هم دید.

راهنمای خرید تکراتو

اینکه می‌توان این پدیده منحصربه فرد را در تاریکی شب هم دید این است که کانون بارش در صورت فلکی اژدها قرار دارد که در آسمان شمالی بخ دور قطبی گردش می‌کند؛ به همین دلیل همیشه قابل مشاهده است.

کانون بارش شهابی اژدهایی 17 مهر 1403 کجاست؟

ناسا و انجمن شهاب‌سنگ آمریکا گزارش کرده‌‌اند که تقریبا در هر ساعت 10 شهاب‌سنگ اتفاق می‌افتد. اما گاه افزایش ناگهانی و غیره منتظره در تعداد شهاب‌ها نیز شاید رخ دهد. بهترین زمان برای تماشای این پدیده شب 17 مهر پس از تاریکی هوا و تا ساعات ابتدایی صبح 18 مهرماه است.

به نظر می‌رسد ماه هم برای لذت بیشتر ما، همکاری کرده در جنوب غربی آسمان با هلال نازک شما را همراهی خواهد کرد اما نور زیادی از خود ساطع نمی‌کند تا به راحتی به تماشای این پدیده بپردازید و آرزو کنید. شما می‌توانید برای تماشای زنده این پدیده‌ی زیبا به اینستاگرام تکراتو مراجعه کنید.

بارش شهابی اژدهایی 17 و 18 مهر ماه 1403 با چشم غیر مسلح هم قابل مشاهده است

توصیه می‌شود برای لذت بصری بیشتر در محیط‌های دور از آلودگی نوری بروید. جایی که تاریکی بر روشنایی غالب باشد. سپس ستاره‌ی قطبی و بعد ستاره‌ی کرکس نشسته را در آسمان پیدا کنید. کانون بارش در میان این دو ستاره و نزدیکتر به غرب است.

این پدیده زمانی رخ می‌دهد که زمین از میان ذرات به‌جامانده از دنباله‌دار جیاکوبینی-زینر عبور می‌کند، که هر 6/5 سال به دور خورشید می‌چرخد.

بیشتر بخوانید:

برندگان جایزه عکاسی نجومی 2024 ؛ عکس‌های خیره کننده از قلب کیهان را تماشا کنید

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر