coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

OpenAI و چالش سوددهی؛ احتمال بازپرداخت 6.6 دلار به سرمایه‌گذاران در صورت عدم سوددهی

چند روز پیش خبر جذب سرمایه 6.6 میلیاردی OpenAI سروصدای زیادی به‌‌پا کرد؛ اما آنطور که مشخص است این سرمایه هنگفت، چالش‌هایی را هم به همراه دارد.

چند روز پیش مشخص شد که OpenAI موفق به جذب سرمایه 6.6 میلیاردی شده است. سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگی مانند مایکروسافت و انویدیا، ارزش بازار این استارتاپ را به 157 میلیارد دلار رسانده است. این استارتاپ با سرمایه هنگفتی که بدست آورده می‌تواند با خیال راحت هوش مصنوعی انسان‌گونه (AGI) خود را توسعه داده و به بزرگ‌ترین شرکت هوش مصنوعی تبدیل بشود.

راهنمای خرید تکراتو

سرمایه 6.6 میلیاردی برای OpenAI دردسرساز می‌شود؟

البته موضوع به همین سادگی‌ها هم نیست. انتفاعی و یا سودمحور شدن این شرکت شرط اصلی سرمایه‌گذاران جدید است. گرچه این شرکت اکنون ارزش بازار 157 میلیارد دلاری دارد اما اگر نتواند به سوددهی برسد، مجبور به بازگشت هزینه سرمایه‌گذاران و رسیدگی به مشکلات حقوقی می‌شود.

به گزارش businessinsider، کارشناسان عقیده دارند که اگر OpenAI بتواند مشکلاتی مانند تامین آب و خنک کننده‌های سرورش را حل کند، به بزرگترین شرکت هوشمند مصنوعی تبدیل خواهد شد. این شرکت در سال 2015 به عنوان استارتاپی غیرانتفاعی فعالیت خود را آغاز کرد. در حال حاضر دارایی‌های این شرکت به خیریه‌ها اختصاص دارد.

چند روز پیش خبر جذب سرمایه 6.6 میلیاردی OpenAI سروصدای زیادی به‌‌پا کرد؛ اما آنطور که مشخص است این سرمایه هنگفت، چالش‌هایی را هم به همراه دارد. چند روز پیش مشخص شد که OpenAI موفق به جذب سرمایه 6.6 میلیاردی شده است. سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگی مانند مایکروسافت و انویدیا، ارزش بازار این استارتاپ را به 157 میلیارد دلار رسانده است. این استارتاپ با سرمایه هنگفتی که بدست آورده می‌تواند با خیال راحت هوش مصنوعی انسان‌گونه (AGI) خود را توسعه داده و به بزرگ‌ترین شرکت هوش مصنوعی تبدیل بشود. البته موضوع به همین سادگی‌ها هم نیست. انتفاعی و یا سودمحور شدن این شرکت شرط اصلی سرمایه‌گذاران جدید است. گرچه این شرکت اکنون ارزش بازار 157 میلیارد دلاری دارد اما اگر نتواند به سوددهی برسد، مجبور به بازگشت هزینه سرمایه‌گذاران و رسیدگی به مشکلات حقوقی می‌شود. به گزارش businessinsider، کارشناسان عقیده دارند که اگر OpenAI بتواند مشکلاتی مانند تامین آب و خنک کننده‌های سرورش را حل کند، به بزرگترین شرکت هوشمند مصنوعی تبدیل خواهد شد. این شرکت در سال 2015 به عنوان استارتاپی غیرانتفاعی فعالیت خود را آغاز کرد؛ اما در حال حاضر دارایی‌های این شرکت به خیریه‌ها اختصاص دارد. همین موضوع ممکن است مخالفت‌های دولت برای تغییر رویه این شرکت و تبدیل آن به نهادی سودآور را در پی داشته باشد. علاوه‌بر دولت احتمالا شرکت‌های مالیاتی هم با غیر انتفاعی شدن OpenAI مخالفت خواهند کرد.  حتی ممکن است این تغییرات به اختلافات داخلی منجر شود. احتمالا برخی از مدیران این شرکت سودآور شدن این شرکت را خلاف منافع غیرانتفاعی تلقی کرده و با استفاده از همین موضوع از سایر مدیران شکایت کنند. البته همین الان هم این شرکت با چالش‌هایی مواجه است. خالق ChatGPT شرکتش را با هدف استفاده از هوش مصنوعی در راستای تحقق اهداف بشر تاسیس کرد؛ اما ایلان ماسک یکی از رقیبان قدر این شرکت، طی چند ماه اخیر دو بار به دلیل خلف وعده از OpenAI شکایت کرده است. به هر حال OpenAI دو سال وقت دارد تا به نهادی سود آورد تبدیل شود. باید دید این شرکت بزرگ برای تحقق اهدافش چگونه با چالش‌ها مواجه خواهد شد. بیشتر بخوانید: درآمد میلیارد دلاری OpenAI؛ سرویس‌های اشتراک پولی ChatGPT بیش از 11 میلیون کاربر دارند اولین بازخوردها از عملکرد مدل o1 ؛ هوش مصنوعی استدلالی OpenAI چطور ظاهر شد؟ هوش مصنوعی o1 خطر ساخت سلاح‌های بیولوژیکی را افزایش می‌دهد؛ اعتراف OpenAI

همین موضوع ممکن است مخالفت‌های دولت برای تغییر رویه این شرکت و تبدیل آن به نهادی سودآور را در پی داشته باشد. علاوه‌بر دولت احتمالا شرکت‌های مالیاتی هم با تغییر OpenAI مخالفت خواهند کرد.

حتی ممکن است این تغییرات به اختلافات داخلی منجر شود. احتمالا برخی از مدیران این شرکت سودآور شدن این شرکت را خلاف منافع غیرانتفاعی تلقی کرده و با استفاده از همین موضوع از سایر مدیران شکایت می‌کنند.

البته همین الان هم این شرکت با چالش‌هایی مواجه است. خالق ChatGPT شرکتش را با هدف استفاده از هوش مصنوعی در راستای تحقق اهداف بشر تاسیس کرد؛ اما ایلان ماسک یکی از رقیبان قدر این شرکت، طی چند ماه اخیر دو بار به دلیل خلف وعده از OpenAI شکایت کرده است.

به هر حال OpenAI دو سال وقت دارد تا به نهادی سود آورد تبدیل شود. باید دید این شرکت بزرگ برای تحقق اهدافش چگونه با چالش‌ها مواجه خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر