coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

به مدل برقی پراید سلام کنید؛ خاطره‌سازی با ارابه مرگ توسط کیا!

شرکت کیا موتورز به مناسبت تولد 80 سالگی‌اش، مدل برقی پراید را معرفی کرد. پراید اگرچه ارابه مرگ است اما می‌شود با آن خاطره‌سازی کرد.

کیاموتورز در سال جاری میلادی تولد 80 سالگی خود را جشن خواهد گرفت. این خوردوساز کره‌ای که دفتر مرکزی آن در پایتخت کره جنوبی (سئول) قرار دارد، برای ما ایرانی‌ها، جور دیگری خاطره‌سازی کرده است. کیا موتورز در حرکتی عجیب از مدل برقی پراید رونمایی کرد که بسیار سریع‌تر و قوی‌تر از مدل‌های پیشین در کره و ایران است.

راهنمای خرید تکراتو

پراید برقی مستقر در شعبه بریتانیا این شرکت، پس از سالها از موزه بیرون کشیده شده و با تغییراتی که بر روی آن انجام شده، حالا به جای موتور بنزینی، به یک باتری و 2 موتور برقی مجهز شده است. این مدل پراید LX مدل 1993 است که هنوز هم در ایران به عنوان پراید هاچ‌بک در کنار دیگر مدل‌های پراید یافت می‌شود. در ادامه نگاهی می‌اندازیم به مشخصات و تصاویر تازه منتشر شده از پراید 2024.

مدل برقی پراید در بریتانیا منتشر شد

مدرن‌ترین پراید تاریخ معرفی شد. کیا موتورز مدل 1993 پراید هاچ‌بک را از موزه خود بیرون کشیده و به جای موتور بنزینی 1.5 لیتری، دو موتور الکتریکی و یک باتری جایگزین آن کرده است.

پیشرانه‌های برقی پراید 2024 از نوع موتورهای 10 کیلووات ساعتی است که یکی زیر کاپوت خودرو و دیگری زیر صندوق عقب خودرو نصب شده‌اند. با این دو موتو جدید، حالا پراید برقی 20 کیلوگرم سنگین‌تر شده است.

موتور برقی پراید به گیربکس 5سرعته Electrogenic با هدف افزایش تطبیق و توان بالا نصب شده که توانایی پراید را در به حرکت درآوردن خودرو افزایش می‌دهد.

به نقل از motor1؛ پراید برقی سه حالت رانندگی به نام‌های Eco و Sport و Auto دارد. حالت Eco حداکثر دامنه‌ حرکتی ۱۹۳ کیلومتری را برای خودرو فراهم می‌کند. کیا این حالت را طراحی کرده است تا ویژگی‌های رانندگی با مدل بنزینی پراید را تقلید کند و توان خروجی را به ۶۰ اسب‌بخار و ۱۱۷ نیوتن‌متر گشتاور برساند. پراید برقی می‌تواند در حدود ۱۱٫۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد.

حالت اسپرت، با آزاد کردن تمام توان خودرو، قدرت و گشتاور را به‌ترتیب به ۱۰۷ اسب‌بخار و ۲۴۳ نیوتن‌متر می‌رساند که افزایشی ۷۷٫۷ درصدی در قدرت و ۹۹٫۲ درصدی در گشتاور محسوب می‌شود. حالت اسپرت به هاچ‌بک جمع‌وجور کیا کمک می‌کند تا در مدت حدود 8 ثانیه، به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد.

مدل برقی پراید در بریتانیا منتشر شد

برای فعال‌کردن حالت Auto، راننده باید گیربکس را روی دنده‌ ۳ قرار داده و سپس حالت رانندگی را تغییر دهد. در این حالت، پراید به خودرویی برقی‌ با حس رانندگی سنتی‌تر تبدیل می‌شود و انرژی حاصل از ترمزگیری برای شارژ باتری‌ها مجدداً استفاده خواهد شد. در حالت Auto خروجی قدرت به ۷۵ درصد توان کلی محدود می‌شود و حداکثر سرعت خودرو به دلیل نسبت دنده و محدودیت دور موتور، کاهش می‌یابد.

کیا ضمن حفظ طراحی داشبورد پراید، نشانگر سوخت را به نمایشگر میزان شارژ باتری تبدیل کرده است. فضای داخلی خودرو با رنگ خاکستری آشنای پراید همراه با تزئینات سبز لیمویی روی صندلی‌ها و کفپوش‌ها، مدرن‌تر به‌نظر می‌رسد؛ ترکیب رنگی که در مدل برقی EV6 GT نیز به چشم می‌خورد.

کیا رنگ بدنه‌ خودرو را به سفید مرواریدی تغییر داده است؛ رنگی که در مدل‌های برقی EV3 و EV6 و سایر محصولات برقی جدید کیا نیز دیده می‌شود. چراغ‌های جلو و عقب نیز به‌روز شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص پراید برقی کیا موتورز چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر