coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

سامسونگ از همه عذرخواهی کرد و تعهد داد که عملکرد بهتری را به نمایش بگذارد

سامسونگ بابت عملکرد ضعیف، کاهش سوددهی و عدم رفع مشکلات مربوط به تامین تراشه‌های هوش مصنوعی از مشتریانش عذرخواهی کرد. تحلیل‌گران کاهش سوددهی سامسونگ را به تاخیر در تصمیم‌گیری برای ورود به بازار تراشه هوش مصنوعی نسبت داده‌اند.

به‌گزارش reuters، این شرکت با برآورد سود عملیاتی فصل سوم 2024 گفت که بازدهی این دوره کمتر از پیش‌بینی‌ها بوده و به 9/1 تریلیون وون، 6.78 میلیارد دلار رسیده است. این میزان 12% کمتر از از مقدار 10/3 تریلیون وون بود که انتظار می‌رفت. این در حالیست که که سامسونگ توانسته بود در فصل دوم 2024 سود عملیاتی 10/44 تریلیون وون برابر با 7/7 میلیارد دلار را به ثبت برساند.

راهنمای خرید تکراتو

تحلیل‌گران درباره‌ی کاهش سوددهی سامسونگ چه نظری دارند؟

لی‌مین‌هی، یکی از تحلیلگران اقتصادی، پیش‌بینی کرده که این شرایط سامسونگ ادامه‌دار خواهد بود و درآمد سامسونگ کمتر از آنچه انتظار میرفته بوده است. وی همچنین به عقب ماندگی سامسونگ در رقابت با SK Hynix در فروش تراشه‌های حافظه با پهنای باند بالا به شرکت انویدیا اشاره کرد.

به نظر می‌رسد کاهش سوددهی سامسونگ بیشتر به تاخیری که در آغاز فروش تراشه‌های HBM3E ایجاد شده، مرتبط باشد. این امر باعث شده تا مشتریان به سمت خرید از شرکت‌های چینی مانند SK Hynix گرایش پیدا کنند.

تعلل سامسونگ در تصمیم‌گیری برای ورود به بازار تراشه‌های هوش مصنوعی باعث شد تا به تراشه‌های معمولی که سودآوری کمتری دارد وابسته بماند و شرکت را در برابر رقبا آسیب پذیر‌تر کند. در طرف مقابل، رقیب سامسونگ، مایکرون که در آمریکا مستقر است، بهبود درآمدی چشم‌گیری داشته بطوریکه پیش‌بینی می‌شود فصل اول 2025 بالاترین درآمد در یک دهه اخیر را تجربه خواهد کرد.

احتمالا سامسونگ نتیجه کامل فصل سوم سال 2024 را اواخر اکتبر منتشر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر