coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

TSMC انتظارات را شکست؛ درآمد سپتامبر با افزایش 39/6 درصدی همراه بود

گزارش مالی سه ماهه سوم TSMC نشان می‌دهد این شرکت توانسته بسیار بیشتر از پیش‌بینی‌های انجام شده درآمد کسب کند.

به‌گزارش reuters، رشد چشمگیر درآمدی شرکت TSMC را می‌توان به افزایش تقاضا برای استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی نسبت داد. همچنین این شرکت تایوانی که حالا رکن اصلی تامین کنندگان تراشه در جهان محسوب می‌شود مشتریانی قدرتمندی همچون اپل و انویدیا دارد.

راهنمای خرید تکراتو

گزارش مالی سه ماهه سوم TSMC فراتر از انتظار تحلیلگران بود

23 تحلیلگر پیش بینی کرده بودند که این شرکت تا 23/2 میلیارد دلار درآمد خواهد داشت اما گزارش مالی سه ماهه سوم TSMC عددی بزرگتر از پیش‌بینی‌ها را نشان می‌دهد. طبق این گزارش توانسته به عدد 62/23 میلیارد دلار برسد.

این شرکت توانسته در سه ماه سوم مالی نسبت به سال گذشته رشد 36/5 درصدی را ثبت کند. برای اینکه بزرگی این عدد را بهتر درک کنید باید بگویم که TSMC در زمان مشابه در سال گذشته درآمدی بالغ بر 17/3 میلیارد دلار داشته است.

شرکت تولید کننده تایوانی تراشه یعنی TSMC طی گزارش مالی که در ماه ژوئیه برابر با تیر و مرداد 1403 ارائه کرده بود، پیش بینی کرده بود که درآمد این شرکت در سه ماه سوم بین 22/4 تا 23/2 میلیارد باشد. این درحالی‌ست که درآمد این شرکت فقط در ماه سپتامبر  یعنی شهریور و مهر 1403 توانسته 39/6 درصد رشد کند و به عدد 7/82 میلیارد دلار ببرسد.

بعلاوه ارزش سهام TSMC در بازار بورس تایپه نیز با رشد چشمگیری همراه بود. درحالی که شاخص کل بازار بورس تایوان رشد 26 درصدی را تجربه کرده، ارزش سهام TSMC با افزایشی 72 درصدی همراه بوده است. این آمار نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران تا چه حد به توانایی‌های این شرکت برای رشد و حضور در بازارهای جهانی اعتماد دارند.

به گفته‌ی شرکت، گزارش کامل‌تر از درآمد‌های سه‌ماهه سوم و پیش‌بینی‌های درآمدی آینده تا 17 اکتبر برابر با 26 مهر ارائه خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر