راهنمای خرید تکراتو
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

روبات‌های اپتیموس در رویداد Cybercab تسلا، انسان‌هایی در لباس مبدل بودند

رویداد «We, Robot» چند روز پیش برگزار شد. در این رویداد علاوه‌بر خودروهای خودران تسلا، روبات‌های اپتیموس نیز حضور داشتند.

رویداد اخیر تسلا بیشتر بر روی معرفی خودروهای خودران سایبرکپ و روبون متمرکز بود؛ اما شگفتی‌های دیگری هم در این مراسم حضور داشتند. روبات‌های اپتیموس بخش مهم دیگری از این رویداد بودند که از مهمانان پذیرایی می‌کردند.

راهنمای خرید تکراتو

انسان‌ها روبات‌های اپتیموس را هدایت می‌کردند

ربات‌های انسان‌نمای تسلا در جریان مراسم برای حاضرین نوشیدنی سرو کرده و حتی با آنها بازی و شوخی هم می‌کردند؛ اما یک موضوع عجیب در این میان وجود داشت، آنطور که مشخص است این ربات‌ها قابلیت گفت‌وگو هم داشتند.

اکنون theverge، گزارش جدیدی منتشر کرده که نشان می‌دهد انسان‌ها رفتارهای هوشمندانه روبات‌های اپتیموس را هدایت می‌کردند. دلایل واضحی هم برای اثبات این ماجرا وجود دارد. به‌طور مثال صدای هرکدام از ربات‌ها با دیگری فرق داشت و اصلا شبیه به هم نبودند. علاوه‌بر این ربات‌ها به سرعت با سوالات پاسخ می‌دادند و صدا و حرکاتشان کاملا هماهنگ بود.

روبات‌های اپتیموس در رویداد Cybercab تسلا، انسان‌هایی در لباس مبدل بودند

یکی از حضار نیز متوجه این موضوع شد. البته این تنها شاهد ماجرا نیست. آدام جوناس، تحلیلگر مورگان استنلی می‌گوید: «ربات‌های تسلا به tele-ops (مداخله و کمک انسانی) متکی بودند.» جالب‌تر اینکه تسلا هم سعی در پنهان کردن این موضوع ندارد.

یکی از ربات‌ها در جواب اینکه هوش مصنوعی چقد در رفتار آنها دخالت دارد گفت «شاید کمی.» وقتی آنها صراحتا چنین موضوعی را عنوان می‌کنند پس قطعا هوش مصنوعی آنها را هدایت نکرده و عامل دیگری پشت ماجرا است.

یکی دیگر از ربات‌ها هم خیلی واضح گفت که مستقل نیست و امروز یک انسان به او کمک می‌کند. اگر خاطرتان باشد اولین باری که ایلان ماسک ربات‌هایش را معرفی کرده بود نیز چنین اتفاقی افتاد. او عملا انسانی را معرفی کرد که لباس ربات گونه به‌تن داشت و می‌رقصید. البته به نظر می‌رسد تکرار این ماجرا کاربران را ناراحت کرده است.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر