راهنمای خرید تکراتو
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

ایلان ماسک راه 4 ساله را 19 روزه رفت؛ راه‌اندازی 100 هزار تراشه گرافیکی انویدیا در کمتر از سه هفته

ایلان ماسک در اقدامی بی‌سابقه، توانست در کمتر از سه هفته، یک ابر خوشه متشکل از 100 هزار تراشه گرافیکی H200 انویدیا را راه‌اندازی کند. موفقیتی که بیان جنسن هوانگ یک پروسه‌ی 4 ساله است!

به‌گزارش tomshardware، در این پروژه ایلان ماسک و تیم xAI نه تنها توانستند طی 19 روز یک شبکه پیچیده از تراشه‌های گرافیکی را با همکاری انویدیا راه‌اندازی کنند، بلکه موفق شدند اولین آموزش‌های هوش مصنوعی‌شان را روی این ابرخوشه نیز اجرا کنند.

راهنمای خرید تکراتو

هوانگ: راه‌اندازی هزاران تراشه گرافیکی یک کار ابر انسانی است

مددیرعامل انویدیا، جنسن هوانگ، با تجلیل از این دستاورد، آن را یک موفقیت «فرا انسانی» دانست. او توضیح داد که بطور معمول، راه‌اندازی این قبیل شبکه‌ها، نیاز به سال‌ها برنامه‌ریزی و اجرای دقیق دارد.

ماسک و هم‌تیمی‌هایش در این پروژه علاوه بر نصب هزاران تراشه گرافیکی انویدیا ، توانستند کارخانه‌ای بزرگ را برای قراردادن این تجهیزات احداث کنند و حتی زیرساخت‌های لازم مانند سیستم‌خنک‌کننده مایع و تاسیسات برقی را نیز فراهم کردند. اجرایی شدن چنین پروژه‌ای مستلزم هماهنگی‌های پیچیده‌ای در زمینه حمل، نصب و راه‌اندازی زیرساخت‌ها بوده که به نظر تیم‌های فنی xAI و مهندسان انویدیا به خوبی از عهده‌ی آن برآمدند.

 

هوانگ با اشاره به تفاوت‌ عمده بین شبکه‌‌سازی تراشه گرافیکی انویدیا و سرورهای سنتی اشاره کرد و گفت: این پروژه به دلیل پیچیدگی‌‌هایی که داشت نیازمند هماهنگی‌های دقیق بود. وی توضیح داد که هر کدام از پردازنده‌ها به صورت جداگانه به تعداد زیادی سیم متصل است و بکارگیری این حجم از تجهیزات نیاز به تخصص و دقت بالایی در نصب و راه‌اندازی داشت.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر