راهنمای خرید تکراتو
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

سایت بایگانی اینترنت موقتا در دسترس قرار گرفت

هفته‌ی پیش طی یک حمله سایبری به وب سایت بایگانی اینترنت ، اطلاعات مربوط به 31 میلیون کاربر لو رفت. این اطلاعات شامل ایمیل‌ها، نام‌های کاربری و رمزهای عبور می‌شد.

برهمین اساس آرشیو اینترنت اعلام کرد حمله DDoS منجر به از کار افتادن کتابخانه دیجیتال و پلتفرم Wayback شده اما در حال رفع اشکال است. حالا پس از گذشت چند روز اخبار حاکی از آن است که بایگانی اینترنت دوباره در دسترس قرار گرفته اما فعلا در حالت «فقط خواندنی» قابل استفاده است.

راهنمای خرید تکراتو

سایت بایگانی اینترنت به تعمیرات و نگهداری بیشتری احتیاج دارد

بروستر کاله، بنیانگذار وب سایت بایگانی اینترنت طی پستی در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که این سایت موقتا و فقط صرف خواندن در دسترس قرار گرفته است. همچنین گفت که درست است که این سایت موقتا بازیابی شده ولی احتمالا به تعمیرات و نگهداری بیشتری نیاز خواهد داشت و ممکن است دوباره به حالت تعلیق دربیاید.

سایت بایگانی اینترنت موقتا در دسترس قرار گرفت

The @internetarchive ’s Wayback Machine resumed in a provisional, read-only manner

در حال حاضر 916 میلیارد صفحه وب ذخیره‌سازی شده در دسترس کاربران است؛ اما امکان ذخیرهسازی صفحه‌ها جدید به دلیل محدودیت‌هایی که اعمال شده‌اند وجود ندارد.

طی روزهای گذشته گروه Archive.org به مرور خدمات مختلفشان مانند حساب‌های ایمیل و کراولرهای کتابخانه‌های ملی را بازسازی کرده‌اند. (این خدمات بررسی بیشتر و تقویت در مقابل حملات احتمالی آینده، به طور موقت غیر فعال شده بود.)

طبق گزارش‌های که قبلا منتشر شده بود می‌دانستیم که این سایت با یک رخنه‌ی امنیتی مواجه شده بود که داده‌های حساس اکانت‌های کاربران را فاش کرده بود. هکری که مسئولیت حمله را برعهده گرفته، مدعیست که این نقص امنیتی سرقت اطلاعات و حمله‌‌های در ابعاد بزرگتر را ساده‌تر کرده است.

این اتفاق در شرایطی رخ داد که تنها چند هفته پیش، گوگل تصمیم گرفته بود لینک‌هایی به سایت‌های آرشیو شده در Wayback Machine را به نتایج جست‌وجوی خود اضافه کند. این اقدام گوگل پس از حذف پیوندهای صفحات کش‌شده از نتایج جست‌وجوی خود انجام شد و قرار بود دسترسی به نسخه‌های قدیمی وب‌سایت‌ها را تسهیل کند.

بیشتر بخوانید:

تعداد کاربران اینترنت در سال 2024 به بیش از 5 میلیارد نفر رسید

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر