راهنمای خرید تکراتو
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

انویدیا با رکورد 3.4 تریلیون دلار، دومین شرکت با ارزش جهان شد

ارزش سهام انویدیا رکورد تازه‌ای ثبت کرد و توانست بعد از اپل به عنوان دومین شرکت با ارزش جهان شناخته شود. طبق گزارش‌ها ارزش بازار این شرکت به 3.4 تریلیون دلار رسیده است.

به‌گزارش cnbc، در روزهای اخیر، ارزش سهام انویدیا با 2.4 درصد افزایش توانست به بالاترین رقم تاریخی خود یعنی 138.07 دلار برسد. این عدد از رکورد قبلی 135.58 دلار که در ژوئن 2023 به ثبت رسانده بود به طور قابل توجهی بالا رفته است.

راهنمای خرید تکراتو

از عمده دلایلی که باعث این اتفاق شده افزایش نرخ تقاضا برای تراشه‌های انویدیا است که بیشتر برای آموزش و اجرای مدل‌های مختلف هوش مصنوعی استفاده می‌شود.

انویدیا دومین شرکت با ارزش جهان

از آغاز سال 2024 تاکنون، سهام این شرکت تقریبا 180 درصد رشد را تجربه که نسبت به زمان مشابه در سال قبل، 9 برابر شده است.

این‌روزها تراشه‌های گرافیکی GPU انویدیا نقش کلیدی در آموزش و توسعه‌‌ی مدل‌های هوش مصنوعی دارند که باعث رشد چشمگیر این شرکت شده است. در واقع از زمانی که اوپن‌ای‌آی چت‌بات معروف ChatGPT را در سال 2022 معرفی کرد، تقاضا برای استفاده از پردازشگرهای پیشرفته انویدیا نیز بیشتر شد.

انویدیا حالا مشتری‌های بزرگی همچون مایکروسافت، متا، گوگل و آمازون دارد و این شرکت برای تقویت زیرساخت‌ها، توسعه و تقویت هوش مصنوعی‌های پیشرفته‌شان به آن احتیاج دارند.

آمار نشان می‌دهد که در حال حاضر 95 درصد بازار تراشه‌های هوش مصنوعی در اختیار انویدیاست. آنطور که تحلیل‌گران Mizuho کرده‌اند، میلیاردها دلاری که غول‌های فناوری برای توسعه هوش‌های مصنوعی هزینه می‌کنند، غالبا به جیب انویدیا می‌رود.

طبق اعلام انویدیا، تقاضا برای پردازشگرهای گرافیکی هوش مصنوعی جدید Blackwell به شدت بالاست و به نوعی آن را «دیوانه‌وار» خواند. انویدیا انتظار دارد با عرضه محصول جدیدش میلیاردها دلار عایدی داشته باشد و همچنان بتواند جایگاه خود را به عنوان نقش اصلی صحنه‌ی تامین‌کنندگان سخت‌افزارهای هوش مصنوعی حفظ کند.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر