راهنمای خرید تکراتو
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

دکمه کنترل دوربین اوپو فایند ایکس 8 پرو چه کاربردهایی خواهد داشت؟

در این مطلب همراه ما باشید تا با دکمه کنترل دوربین اوپو فایند ایکس 8 پرو و کاربردها و عملکردهای مختلف آن آشنا شوید. عکاسی در زیر آب با دکمه جدید اوپو!

همان‌طور که می‌دانید، سری اوپو فایند ایکس 8 قرار است که در تاریخ 24 اکتبر به بازار عرضه شود. این سری از گوشی‌های هوشمند اوپو ویژگی‌های جدیدی را به ارمغان می‌آورد که مهم‌ترین آن دکمه کنترل دوربین در اوپو Find X8 Pro است. این افزوده عملکردی شبیه به دکمه کپچر در سری آیفون 16 دارد، اما از یک‌سری مزایای منحصربه‌فرد نیز برخوردار است. اگرچه تا به امروز تصاویری از این دکمه منتشر شده اما تاکنون اطلاعات چندانی درباره عملکردها و کاربردهای این دکمه پخش نشده است. اکنون، وب‌سایت خبری gizmochian گزارشی را منتشر کرده و در آن اطلاعاتی را درباره نحوه عملکرد دکمه جدید حساس به فشار ارائه داده است.

راهنمای خرید تکراتو

عملکردهای کلیدی دکمه کنترل دوربین اوپو فایند ایکس 8 پرو

عملکردهای اصلی و کلیدی دکمه جدید اوپو فایند ایکس 8 پرو در موارد زیر خلاصه می‌شود:

دکمه کنترل دوربین اوپو فایند ایکس 8 پرو

  • راه‌اندازی سریع دوربین:

با دو بار ضربه زدن ساده بر روی دکمه، بلافاصله اپلیکیشن دوربین باز می‌شود. البته اکثر دستگاه‌های اندرویدی یک میانبر برای دسترسی به دوربین در صفحه قفل دارند و اغلب یا فشار دادن دکمه پاور یا دو بار ضربه زدن روی صفحه نمایش به اپلیکیشن دوربین وارد می‌شوند. با این حال، دکمه جدید، این فرآیند را ساده‌تر می‌کند و دسترسی به دوربین سریع‌تر می‌شود.

  • کنترل زوم:

کاربران می‌توانند با کشیدن انگشت خود روی دکمه، سطح بزرگنمایی و زوم را به راحتی تنظیم کنند. این ویژگی به خصوص برای افرادی که از یک دست برای کار با گوشی استفاده می‌کنند بسیار مفید است؛ زیرا کنترل بزرگ‌نمایی یا کوچک‌نمایی در حالت افقی را راحت می‌کند.

  • امکان استفاده از دوربین در زیر آب:

یکی دیگر از مزایای دکمه کنترل دوربین، عکاسی در زیر آب است. اوپو Find X8 پرو که دستگاه پرچمدار سال 2024 محسوب می‌شود، دارای رتبه IP69 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب است. این استاندارد به کاربران اجازه می‌دهد تا در عمق خاصی از آب، عکاسی و فیلم‌برداری کنند. در حالت عادی، کنترل‌های لمسی در محیط مرطوب به خوبی کار نمی‌کنند، اما این دکمه فیزیکی به کاربران کمک می‌کند تا بدون دردسر از دوربین گوشی خود در زیر آب استفاده کنند.

محل قرارگیری دکمه که در سمت چپ پایین دستگاه است باعث شده که دسترسی به آن چه در حالت افقی و چه در حالت عمودی راحت باشد. شایان ذکر است که سری اوپو فایند X8 شامل سه مدل با نام‌های اوپو فایند ایکس 8، اوپو فایند ایکس 8 پرو و اوپو فایند ایکس 8 اولترا می‌شود. دو نسخه پایه و پرو با چیپست دایمنسیتی 9400 مدیاتک و رابط کاربری ColorOS 15 مبتنی بر سیستم عامل اندروید 15 در ماه جاری به بازار عرضه می‌شوند. نسخه اولترا نیز احتمالا با تراشه پرچمدار کوالکام یعنی اسنپدراگون 8 الیت در سه ماهه اول سال 2025 میلادی وارد بازار خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره دکمه کنترل دوربین اوپو فایند ایکس 8 پرو و عملکردهای آن چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر