راهنمای خرید تکراتو
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

TSMC با سرمایه‌گذاری میلیاردی، اولین کارخانه خود را در آلمان احداث می‌کند

شرکت TSMC یکی از بزرگترین تراشه‌سازهای جهان، در پی تنش‌‌های سیاسی کشورش با چین به جد تصمیم گرفته تا وابستگی‌اش به آسیا را کاهش دهد و در اروپا کارخانه‌ی جدید احداث کند. احداث کارخانه TSMC در اروپا را می‌توان بخشی از استراتژی این شرکت برای گسترش جهانی فعالیت‌هایش قلمداد کرد.

به‌گزارش bloomberg، اولین کارخانه اروپایی شرکت TSMC قرار است در شهر درسدن آلمان باشد و به‌دنبال آن کارخانه‌های بیشتری در سراسر اروپا ایجاد خواهد شد. هرچند که این شرکت تایوانی تاریخ دقیقی برای اجرای این برنامه‌ها در اروپا اعلام نکرده اما به نظر می‌رسد عزمش را جزم کرده تا حضور خود را در اروپا تقویت کند.

راهنمای خرید تکراتو

احداث کارخانه TSMC در اروپا

در همین راستا «وو چنگ ون» وزیر شورای ملی علم و فناوری تایوان، اعلام کرده که احداث کارخانه TSMC در اروپا با هدف تولید تراشه‌های هوش مصنوعی انجام خواهد شد. آنطور که گزارش شده، این شرکت قصد دارد ده‌‌ها میلیارد دلار در کشورهایی همچون ایالات متحده، ژاپن و آلمان صرف کند و کارخانه‌هایی در این مناطق ایجاد کند.

اوت سال گذشته بود که این شرکت تصمیم گرفته کارخانه‌ای به ارزش 10.9 میلیارد دلار در درسدن آلمان ایجاد کند. قرار است محصولاتی که در این کارخانه تولید می‌شوند، سال 2027 به بازار عرضه شوند. گفته می‌شود بخشی از هزینه این پروژه را دولت آلمان تامین کرده است.

TSMC در مرحله‌ی بعدی تصمیم دارد بیش از 65 میلیارد دلار برای احداث کارخانه‌های تولید تراشه در آریزونای شمالی هزینه کند.

در این میان رقبای این شرکت نیز دست روی دست نگذاشته و به فکر افزایش سرمایه‌گذاری‌های خود در صنعت تراشه‌های هوش مصنوعی هستند. مثلا فاکسان اخیرا اعلام داشته که برای تولید پردازنده‌های هوش مصنوعی GB200 انویدیا کارخانه‌ای در مکزیک احداث خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر