راهنمای خرید تکراتو
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

آمریکا قصد دارد صادرات تراشه‌های هوش مصنوعی را به کشورهای خاورمیانه محدود کند

آمریکا در حال تدوین طرحی است تا به وسیله‌ی آن بتواند صادرات تراشه‌های هوش مصنوعی را به برخی از کشورهای خاورمیانه به‌خصوص حوزه خلیج‌فارس محدود کند.

به‌گزارش bloomberg، وزارت بازرگانی ایالات متحده قصد دارد جلوی دسترسی برخی از کشورهای خاص که ممکن است برای امنیت این کشور خطرآفرین باشند به تراشه‌های هوش مصنوعی بگیرد. برهمین اساس دولت بایدن تصمیم گرفته تا جلوی صادرات تراشه‌های پیشرفته شرکت‌های فناوری مانند انویدیا و AMD را به برخی کشورها بگیرد.

راهنمای خرید تکراتو

واشنگتن صادرات تراشه‌های هوش مصنوعی به حوزه خلیج‌فارس را محدود می‌کند

طبق این گزارش، هدف اصلی ایالات متحده، محدود کردن کشورهای حاشیه خلیج‌‌فارس به‌خصوص عربستان سعودی و امارات متحده عربی است. این کشورها در حال توسعه مراکز داده پیشرفته هوش مصنوعی هستند و به لحاظ مالی هم مشکلی ندارند. آمریکا از این بابت نگران است که این فناوری به دست کشورهایی برسد که می‌توانند از آن برای اهداف تهدید‌آمیز استفاده کنند.

در حال حاضر مذاکرات در مراحل اولیه قرار داد و احتمال اینکه تغییراتی در این طرح ایجاد شود نیز زیاد است. نشانه‌ها حاکی از آن است که صادرات تراشه‌های هوش مصنوعی پیشرفته به کشورهای این منطقه، علی‌الخصوص برای مراکز داده، با محدودیت‌های جدیدی همراه است.

وزارت بازرگانی ایالات متحده ماه گذشته، اعلام کرد که مقررات جدیدی برای صادرات این تراشه‌ها به بیش از 40 کشور خاورمیانه، آفریقا و آسیا در نظر گرفته شده و احتمالا محدودیت‌ها در آینده بیشتر خواهند شد. بااینحال، هنوز دفتر صنعت و امنیت بازرگانی و شرکت‌هایی مانند انویدیا، AMD و اینتل از اظهارنظر در این خصوص خودداری کرده‌اند.

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید هم جزئیات بیشتری دراین باره نگفت اما به بیانیه‌ی مشترک آمریکا و امارات متحده عربی درباره‌ی‌ هوش مصنوعی اشاره کرد.

کاخ سفید از خطراتی که ممکن است با توسعه هوش مصنوعی در سراسر جهان ایجاد شود آگاه است. علی‌الخصوص اینکه این خطر را از جانب کشور رقیب یعنی چین بیشتر می‌داند. به همین دلیل سعی دارد نسبت به صدور مجوز برای صادرات تراشه‌های هوش مصنوعی پیشرفته دست به عصاتر راه برود.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر