راهنمای خرید تکراتو
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

تعدیل نیرو در متا دامن کارمندان اینستاگرام و واتساپ را هم گرفت

تعدیل نیرو در متا این‌بار گریبان کارمندان واتساپ، اینستاگرام و قسمت‌هایی که با تکنولوژی واقعیت مجازی مرتبط بودند، را گرفت. گفته می‌شود این اقدام در راستای استراتژی رشد و اهداف بلند مدت شرکت صورت گرفته است.

به‌گزارش theverge، برخی از کارمندان خبر خروج خود را از طریق صفحه‌های شخصی‌شان در شبکه‌های اجتماعی مختلف اطلاع‌رسانی کرده‌اند. از جمله این افراد می‌توان به جین منچون وانگ اشاره کرد که با افشاگری‌هایش درخصوص ویژگی‌های جدید اپلیکیشن‌ها آشنا بودیم نیز از کار برکنار شده‌اند.

راهنمای خرید تکراتو

ادامه روند تعدیل نیرو در متا

در همین راستا سخنگوی متا، دنو آرنولد طی بیانیه‌ای اعلام داشته که: «چند تیم متا در حال تغییراتی هستند تا مطمئن شویم که منابع‌شان با اهداف استراتژیک بلند‌مدت آن‌ها هماهنگی دارد. این تغییرات شامل انتقال برخی از تیم‌ها به مکان‌های دیگرو انتقال برخی از کارمندان به نقش‌های دیگر می‌شود. در این شرایط و زمانی که یک نقش حذف می‌شود، ما سخت تلاش می‌کنیم تا فرصت‌های دیگری را برای کارمندان تحت‌تاثیر قرارگرفته پیدا کنیم.»

سال گذشته متا 10 هزار نفر از کارمندان خود را در راستای پیشبرد استراتژی «سال کارآمد» اخراج کرده بود. اما اولین بار موج بزرگ تعدیل نیرو در متا از سال 2022 آغاز شد که طی آن 11 هزار کارمند از کار برکنار شدند. در آن سال زاکربرگ، مدیرعامل متا، مسئولین این اخراج‌ها را به دلیل خوش‌بینی بیش از حد نسبت به رشد شرکت پس از پاندومی کرونا بر عهده گرفت.

*توضیح: از آنجایی که متا در دوران کرونا رشد فوق‌العاده‌ای را تجربه کرده بود، تصور می‌شد روند رشد ادامه‌دار باشد، اما پس از پایان کرونا و تغییر در بازار و رفتار مصرف‌کنندگان، این تصور اشتباه از آب در آمد و منجر به تعدیل نیروی ناگهانی در متا شد.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر