راهنمای خرید تکراتو
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

سامسونگ از رم پرسرعت GDDR7 برای گیمینگ و هوش مصنوعی رونمایی کرد

سامسونگ امروز اعلام کرد که اولین GDDR7 DRAM با ظرفیت 24 گیگابایت را برای مراکز داده، ایستگاه‌های کاری هوش مصنوعی، کارت گرافیک، کنسول‌های بازی و رانندگی خودران توسعه داده است.

به گزارش sammobile، این مموری جدید، ظرفیتی دو برابر بیشتر از رم 16 گیگابایت GDDR7 DRAM سال گذشته دارد. این تراشه براساس فرایند نسل پنجم کلاس 10 نانومتری ساخته شده که تراکم سلول در آن 50 درصد بهینه شده و در عین حال، اندازه‌ی آن برابر با نسل‌‌های قبلی است.

راهنمای خرید تکراتو

سرعت این رم به 42.5 گیگابیت در ثانیه رسیده که یعنی 25 درصد سریع‌تر از نسل قبلی است. این افزایش سرعت به‌لطف مدولاسیون سه‌سطحی پالس دامنه (PAM3) امکان‌پذیر شده است. سامسونگ مدعی شده که بهره‌وری انرژی نیز 30 درصد نسبت به نسل قبلی بهبود یافته است.

سامسونگ از رم پرسرعت GDDR7 برای گیمینگ و هوش مصنوعی رونمایی کرد

اعتبارسنجی GDDR7 DRAM جدید سامسونگ از امسال در سیستم‌های اصلی هوش مصنوعی GPU مشتریان آغاز می‌شود. تجاری‌سازی آن نیز برای اوایل سال 2025 برنامه‌ریزی شده است.

نظر شما درباره رم GDDR7 DRAM جدید سامسونگ چیست؟ آیا می‌تواند آنطور که ادعا شده، نقش موثری در بهبود عملکرد پردازش گرافیک هوش مصنوعی و گیمینگ داشته باشد؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر