راهنمای خرید تکراتو
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

گزارش اسپیدتست سپتامبر 2024 ؛ تلاش مذبوحانه اینترنت ایران برای بقا

گزارش اسپیدتست سپتامبر 2024 نشان از وضعیت متغیر سرعت اینترنت در ایران دارد. علیرغم وعده‌هایی که سال‌ها مسئولین به مردم داده‌اند تاکنون هیچ‌کدام از دولت‌ها خواسته یا ناخواسته نتوانسته‌اند تاثیر چندانی بر سرعت ایرنت ثابت و همراه کشور داشته باشند.

در گزارش اسپیدتست ماه سپتامبر 2024 هم تغییر چندانی در وضعیت سرعت اینترنت در ایران دیده نمی‌شود؛ جز یه پله صعود در اینترنت ثابت و رسیدن به رتبه 143 جهان آن هم نسبت به کشورهای الجزایر و نامبیا!

راهنمای خرید تکراتو

گزارش اسپیدتست سپتامبر 2024

به‌گزارش speedtest، سرعت اینترنت موبایل در ایران هم رشد داشته و از 36.70 مگابیت‌بر‌ثانیه به 37.39 مگابیت‌برثانیه رسیده است. البته این رشد نه تنها نتوانسته صعود حتی یک پله‌ای برای کشور به ارمغان بیاورد بلکه یک پله سقوط هم کرده و به رتبه‌ی 71 رسیده است.

درحالی که اینترنت ایران چه در بخش موبایل و چه ثابت دست و پا می‌زند و مسئولین کشور مصرانه می‌گویند که ما جزء کشورهای پیشرفته هستیم و وضعیت اینترنت ایران این است؛ در مقابل کشور “همسایه” امارات متحده عربی را داریم که همچنان صدرنشین سرعت اینترنت موبایل با میانگین وحشتناک 413.14 مگابیت‌بر‌ثانیه است.

کشورهای قطر، کویت، کره‌جنوبی، هلند و دانمارک نیز به ترتیب رتبه‌های بعدی را از آن خود کرده‌اند. اما در بخش اینترنت ثابت سنگاپور با سرعت 305.01 مگابیت برثانیه توانست جایگاه اول را از امارات بگیرد. کشورهای هنگ‌کنگ و شیلی نیز به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

ضعیف‌ترین کشور در اینترنت ثابت با 2.77 مگابیت‌بر‌ثانیه کشور کوبا است و یمن با 8.48 مگابیت‌بر‌ثانیه ضعیف‌ترین سرعت اینترنت موبایل در جهان را دارد.

ستار هاشمی، وزیر ارتباطات دولت چهاردهم، اخیرا درباره‌ی کاهش کیفیت اینترنت در خاورمیانه صحبت کرده و گفته که وضعیت اینترنت وابسته به حضور و شرایط سایبری در منطقه دارد.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر