راهنمای خرید تکراتو
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

گزارش سه ماهه مالی TSMC نشان از رشد چشمگیر 54 درصدی دارد

به نظر می‌رسد استقبال از برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی همچنان ادامه دارد. گزارش سه ماهه مالی TSMC از رشد چشمگیر 54 درصدی خبر می‌دهد.

TSMC امروز گزارش سه ماهه مالی خود را منتشر کرد. گزارش جدید از سود 54 درصدی خبر می‌دهد. علاوه‌بر این انتشار این گزارش باعث رشد 6.71 درصدی سهام این شرکت در معاملات پیش از بازار بورس ایالات‌متحده شد.

راهنمای خرید تکراتو

گزارش سه ماهه مالی TSMC منتشر شد

به نظر می‌رسد افزایش تقاضا برای برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی باعث رشد شرکت‌های تراشه‌ساز شده است. پیش‌بینی این شرکت برای درآمد سالانه خود نشان می‌دهد که TSMC نیز به این ماجرا خوش‌بین است.

TSMC پیش‌بینی کرده که در سه ماهه باقی مانده از سال جاری میلادی (جولای تا سپتامبر) سود 325.3 میلیارد دلار تایوان (10.1 میلیارد دلار) را تجربه می‌کند. پیش‌بینی این شرکت از برآورد 300.2 میلیارد دلار تایوانی تحلیل‌گران نیز بیشتر است.

گزارش سه ماهه مالی TSMC نشان از رشد چشمگیر 54 درصدی دارد

البته چنین سود هنگفتی خیلی هم غیرمنطقی به‌نظر نمی‌رسد. گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهند که این شرکت درآمد 23.5 میلیارد دلاری را تجربه کرده که در مقایسه با سال قبلی 36 درصد افزایش یافته است. البته حاشیه سود ناخالص TSMC هم در این سه ماه به 57.8 درصد رسیده است.

وندل هوانگ، مدیرمالی TSMC می‌گوید:

براساس چشم‌اندازی تجاری فعلی، انتظار داریم که درآمد سه‌ماهه چهارم ما بین 26.1 تا 26.9 میلیارد دلار باشد که نشان‌دهنده افزایش 13 درصدی متوالی یا افزایش 35 درصدی سالانه است.

مدیرمالی TSMC نیز افزایش سود این شرکت در سه ماهه سوم را تایید کرد و گفت: «کسب‌وکار TSMC با تقاضای بسیار خوبی از سوی بازار موبایل و هوش مصنوعی برای فناوری‌های 3 نانومتری و 5 نانومتری پیشرو خود روبه‌رو شده است.»

سی. سی. وی، رییس و مدیرعامل TSMC نیز در جلسه با سهامدارانش اعلام کرد که افزایش تقاضا از برنامه‌های هوش مصنوعی «واقعی» است و همین موضوع باعث شده «TSMC عمیق‌ترین و گسترده‌ترین رشد را نسبت به هر بازیگر دیگری در صنعت تجربه کند.»

چند روز پیش گزارشی منتشر شد که نشان می‌داد شرکت TSMC یکی از بزرگترین تراشه‌سازهای جهان، در پی تنش‌‌های سیاسی کشورش با چین تصمیم گرفته تا وابستگی‌اش به آسیا را کاهش دهد و در اروپا کارخانه‌ی جدید راه‌اندازی کند. تصمیم جدید این شرکت نشان می‌دهد که قصد دارد فعالیت خود در عرصه‌های جهانی را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر