راهنمای خرید تکراتو
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

درگاه‌ های پرداخت اینترنتی دیجی کالا بسته شد/ بیانیه دیجی کالا امروز 1 آبان 1403

درگاه‌ های پرداخت اینترنتی دیجی کالا امروز به صورت ناگهانی بسته شده است. این فروشگاه اینترنتی با اعلام این خبر، اعتراض خود را نشان داد.

بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران امروز در بیانیه‌ای به بسته شدن ناگهانی درگاه‌های اینترنتی خود واکنش داد. ظاهراً مرکز توسعه تجارت الکترونیک این دستور را داده است. مطابق با این خبر و این رویه، نماد اعتماد الکترونیک دیجی‌کالا (اینماد) نیز تعلیق شده است. حال با تعلیق اینماد دیجی کالا، شاپرک نیز تمامی درگاه‌ های پرداخت اینترنتی دیجی کالا را بسته است.

راهنمای خرید تکراتو

در بیانیه دیجی‌کالا آمده است که این اتفاق کارشناسی نشده و براساس اطلاعات اشتباه رخ داده است. این فروشگاه ابراز تأسف کرد که برخوردهای این چنینی موجب آسیب شدید به تجارت الکترونیک و خرده‌فروشی‌های آنلاین و فعالان این عرصه خواهد شد.

به نظر این اتفاق هرچه که هست، نباید این چنین سریع و بدون اطلاع رخ می‌داد؛ چرا که میلیون‌ها نفر در روز از طریق درگاه‌های اینترنتی از دیجی‌کالا خرید می‌کنند و این مسئله قطعاً نارضایتی‌هایی را به دنبال خواهد داشت.

درگاه‌ های پرداخت اینترنتی دیجی کالا بسته شد

دیجی کالا در بیانیه خود متن زیر را منتشر کرده است:

«در نهایت، بهت و تأسف متوجه شدیم از لحاظاتی پیش‌ درگاه‌های پرداخت اینترنتی دیجی‌کالا بسته شده است.

این اتفاق که به صورت کارشناسی نشده و براساس اطلاعات اشتباه رخ داده، به درخواست مرکز توسعه تجارت الکترونیکی بوده است. در پی به این درخواست مجوز اینماد دیجی‌کالا تعلیق و متعاقب آن با ارسال درخواست به شاپرک، درگاه‌های پرداخت اینترنتی نیز بسته شده است.

برخوردهای این‌چنین با کسب‌وکارهای نوآور باعث آسیب دیدن تجارت الکترونیک و خرده‌فروشی آنلاین و فعالان این عرصه در کشور خواهد شد.

در شرایطی که انواع کالاهای قاچاق به وفور در فروشگاه‌های حضوری در سطح شهر و فروشگاه‌های اینستاگرامی، تلگرامی و… به فروش می‌رسد، برخورد این‌چنینی با فروشگاه‌های آنلاین رسمی که در بستر شفاف کالاها را عرضه می‌کنند یعنی جز کوچ فروشندگان با فضاهای غیررسمی، بدون هرگونه نظارت و درآمد مالیاتی و ناامید کردن فعالان اقتصاد دیجیتال ندارد.

اکنون بیش از ۴۰۰ هزار فروشنده در دیجی‌کالا مشغول به کار هستند و از این طریق کالاهایشان را به سراسر کشور عرضه می‌کنند. چنین برخوردها و تصمیماتی آسیب جدی به بازار آنلاین فروشندگان و کسب‌وکارهای بومی محلی وارد می‌کند و معیشت آنها را به خطر می‌اندازد.

امیدواریم با تدبیر نهادهای ذی‌ربط، این مشکل به زودی برطرف شده و دیجی‌کالا بتواند به سرویس‌دهی مطلوب به مشتریان و فروشندگانش ادامه دهد.»

درگاه‌ های پرداخت اینترنتی دیجی کالا بسته شد

واکنش رئیس تتا و انجمن تجارت الکترونیکی

رئیس تتا و انجمن تچارت الکترونیک به سرعت نسبت به بسته شدن درگاه‌های اینترنتی دیجی‌کالا واکنش نشان دادند. شرح صحبت‌های این دو را می‌توانید در این مطلب بخوانید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص بسته شدن درگاه‌های اینترنتی دیجی کالا و تعلیق نماد اعتماد الکترونیک این فروشگاه چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر