راهنمای خرید تکراتو
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

کوالکوم از تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 الیت رونمایی کرد؛ قدرتمند اما کم‌مصرف

اکتبر همان ماهی است که بسیار از برندهای مطرح منتظر آن بودند. یکی از آن برندها کوالکوم بود تا از از تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 الیت قدرتمندش رونمایی کند.

به‌گزارش gizmochina، تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 الیت کوالکوم که به عنوان جایگزین اسنپدراگون 8 نسل 3 به میدان آمده با معماری جدیدی Oryon و فناوری 3 نانومتری ساخته شده است. این تراشه با هدف ارائه عملکرد بهتر، مصرف انرژی کمتر و پشتیبانی از ویژگی‌های هوش مصنوعی عرضه خواهد شد.

راهنمای خرید تکراتو

مشخصات کلیدی تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 الیت

تراشه پرچمدار جدید کوالکوم به دو هسته‌ی قدرتمند 4.32 گیگاهرتزی و شش هسته با فرکانس 3.53 گیگاهرتز مجهز است. این هسته در کنار موردم X80 5G به کاربران اجازه می‌دهد تا سرعت دانلود بی‌نظیر 10 گیگابایت برثانیه و سرعت آپلود 3.5  گیگابایت بر‌ثانیه را تجربه کنند.

گرافیک آدرنو نیز در این تراشه با طراحی چند تکه و حافظه اختصاصی برای هر بخش، به کاربران تجربه بازی روان‌تر و باتری بادوام‌تر را ارائه می‌دهد. عملکرد گرافیکی این تراشه نسبت به نسل قبل تا 40 درصد بهبود یافته و طول عمر باتری در حین بازی‌ها حدود 2.5 ساعت بیشتر شده است.

مشخصات کلیدی تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 الیت
مشخصات کلیدی تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 الیت

ارتقای عملکرد و هوش مصنوعی

پردازنده Oryon که در این تراشه به کار رفته، به‌طور ویژه برای پردازش وظایف سنگین بهینه شده و نسبت به نسل قبلی، 44 درصد قدرت بیشتری ارائه می‌دهد. در بنچمارک‌ها، تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 الیت موفق به کسب امتیاز‌های بالایی شد و حتی توانست ب لحاظ عملکردی از تراشه A18 اپل هم پیشی بگیرد.

از طرفی، این تراشه با واحد پردازش عصبی هگزاگون جدید، می‌تواند وظایفه هوش مصنوعی را 45 درصد سریع‌تر پاسخ دهد و در عین‌حال مصرف انرژی کمتری داشته باشد.

پردازش تصویر پیشرفته با تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 الیت

اسنپدراگون 8 الیت در زمینه پردازش تصویر نیز ارتقاهای قابل توجهی داشته است. به لطف استفاده از هوش مصنوعی، تراشه قادر به گسترش مرزهای عکس، بهبود رزولوشن و تشخیص دقیق‌تر اشیاء در فریم‌هاست. این تراشه توانایی پردازش تصاویر با سرعت 4.3 گیگاپیکسل در ثانیه را داراست و می‌تواند به‌طور همزمان از سه سنسور ۴۸ مگاپیکسلی پشتیبانی کند.

معرفی ارتباطات و اتصال پیشرفته

یکی از نکات برجسته این تراشه، پشتیبانی از سیستم ارتباطی FastConnect 7900 است که برای اولین‌بار وای‌فای 7، بلوتوث 5.4 و Ultra Wideband را در کنار هم روی یک چیپ 6 نانومتری فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر