راهنمای خرید تکراتو
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

مدل بعدی هوش مصنوعی OpenAI تا دسامبر عرضه می‌شود؛ Orion صد برابر قوی‌تر از GPT-4

گزارش شده هوش مصنوعی OpenAI موسوم به Orion تا دسامبر 2024 منتشر خواهد شد.

techcrunch گزارش کرده که اوپن‌ای‌آی تصمیم دارد این هوش مصنوعی Orion را در ابتدا به صورت تدریجی در اختیار شرکای مورد اعتمادش قرار دهد و سپس از طریق ChatGPT به صورت عمومی عرضه کند. با اینحال یک سخنگوی OpenAI به وب‌سایت تک‌ کرانچ گفته که این گزارش دقیق است، اما جزئیات بیشتری نیز عنوان نکرد.

راهنمای خرید تکراتو

هنوز مشخص نیست هوش مصنوعی OpenAI چه نامی خواهد داشت

طبق گزارش ورج، مهندسان ماکیروسافت امید بسته‌‌اند که به هوش مصنوعی OpenAI یا اوراین (Orion) در اوایل نوامبر دسترسی پیدا کنند. البته هنوز مشخص نیست که هوش مصنوعی بزرگ اوپن‌ای‌آی با همین نام شناخته خواهد شد یا نه. سری مدل‌های o1 در داخل شرکت، تا مدت‌ها با نام strawberry شناخته می‌شد. به همین دلیل احتمال اینکه این مدل هم تغییر نام داشته باشد زیاد است.

اوراین در حالی عرضه می‌شود که زمان زیادی از عرضه هوش مصنوعی o1 نمی‌گذرد. طبق ادعایی که قبلا یکی از مدیران ارشد OpenAI کرده بود، این هوش مصنوعی تا 100 برابر قوی‌تر از GPT-4 خواهد بود. غایت نهایی OpenAI این است که به مرور زمان، مدل زبانی‌‌های بزرگ را با یکدیگر ادغام کند و در نهایت به هوش مصنوعی جامعی (AGI) یا هوش مصنوعی انسان گونه دست یابد.

انتشار مدل جدید OpenAI اهمیت زیادی دارد. این استارتاپ هوش مصنوعی به تازگی 6.6 میلیارد دلار تأمین مالی با ارزشی معادل 157 میلیارد دلار جذب کرده و سرمایه‌گذاران انتظار دارند که OpenAI همچنان مدل‌های پیشرفته‌تری با قابلیت‌های بیشتری برای پیشتازی در دنیای فناوری در چنته داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر