راهنمای خرید تکراتو
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

هوش مصنوعی Apple Intelligence همراه با نسخه iOS 18.1 منتشر شد

مهم‌ترین ویژگی آی او اس 18 که همان هوش مصنوعی Apple Intelligence است، بالاخره منتشر شد؛ البته فعلا در فاز اول.

به گزارش theverge، ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی اپل بالاخره در دسترس قرار گرفته‌اند. اپل اینتلیجنس که از امروز روی آیفون، آیپد و مک عرضه شده، قابلیت‌هایی مانند ابزارهای نوشتن با هوش مصنوعی، خلاصه‌های اعلان‌ها و ابزاری برای حذف عوامل حواس‌پرتی از تصاویر را ارائه می‌دهد. این اولین گام رسمی اپل به سمت عصر هوش مصنوعی است و قطعا آخرین آن نخواهد بود.

راهنمای خرید تکراتو

اپل اینتلیجنس در چند ماه گذشته در نسخه‌های توسعه‌دهندگان و بتای عمومی سیستم‌ عامل اپل موجود بود؛ اما از امروز برای اولین بار در نسخه‌های عمومی سیستم‌عامل‌های اپل عرضه می‌شود. با این حال، این ویژگی‌ها همچنان به‌عنوان «بتا» علامت‌گذاری خواهند شد و اپل اینتلیجنس همچنان یک پروژه در حال پیشرفت باقی خواهد ماند.

سیری یک ظاهر جدید دارد؛ اما ویژگی‌های مهم‌تر آن، مانند امکان انجام اقدامات درون اپلیکیشن‌ها، احتمالا تا اواخر 2025 در دسترس نخواهد بود.

در حال حاضر، اپل یک مجموعه ابتدایی از ویژگی‌های هوش مصنوعی ارائه کرده است. ابزارهای نوشتن به شما کمک می‌کنند تا یادداشت‌ها را خلاصه کنید، لحن پیام‌ها را دوستانه‌تر یا حرفه‌ای‌تر کنید و متون طولانی را به لیست یا جدول تبدیل کنید. در اعلان‌ها و ایمیل‌ها، خلاصه‌های هوشمند نمایش داده می‌شوند و یک حالت تمرکز جدید طراحی شده تا اعلان‌های غیرضروری را فیلتر کند. سیری جدید دارای حاشیه‌ای نورانی در اطراف صفحه است و اکنون با دوبار ضربه روی پایین صفحه امکان ورود متنی را فراهم می‌کند. این ویژگی‌ها کاربردی هستند، اما تغییرات چشمگیری در نحوه استفاده از آیفون ایجاد نمی‌کنند.

اپل اعلام کرده که ویژگی‌های بیشتر اپل اینتلیجنس در ماه دسامبر عرضه می‌شوند. چت جی‌پی‌تی به سیری اضافه می‌شود. ابزارهای نوشتن به شما اجازه می‌دهند تغییراتی را که می‌خواهید هوش مصنوعی انجام دهد، به‌طور کامل توضیح دهید. ویژگی دوربین هوش مصنوعی اپل (هوش بصری) قادر خواهد بود درباره اشیاء پیرامون به شما توضیح دهد.

این غول آمریکایی گفته است که در ماه‌های آینده، Priority Notifications (اعلان‌های مهم) و آپگرید‌های مهم را برای سیری راه‌اندازی می‌کند.

آینده‌ای که در مورد هوش مصنوعی وعده داده شده، شاید هنوز دور باشد؛ با این حال می‌توان iOS 18.1 ،iPadOS 18.1 و macOS Sequoia 15.1 را دانلود کرد و از تجربه اولیه‌ای هوش مصنوعی اپل بهره‌مند شد. اپل اینتلیجنس ابتدا برای کاربران انگلیسی‌زبان در آمریکا در دسترس است و دیگر زبان‌ها در سال آینده اضافه خواهند شد. همچنین برای استفاده از این ویژگی‌ها نیاز به سخت‌افزار جدید اپل دارید، زیرا بیشتر این قابلیت‌ها فقط روی تراشه‌های سری M و جدیدترین آیفون‌ها و آیپدها قابل دسترسی خواهند بود.

این قابلیت در ماه دسامبر برای کشورهای استرالیا، کانادا، ایرلند، نیوزلند، آفریقای جنوبی و بریتانیا منتشر می‌شود و زبان‌های بیشتر در آوریل ارائه خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر