coinex
راهنمای خرید تکراتو

قطع یک باره بعضی سرویس ها از کدهای دستوری USSD

قطع یک باره بعضی سرویس ها از کدهای دستوری USSD در ابتدا به نظر می رسید که به دلیل یک اختلال فنی باشد اما چنین نیست و محدودیت هایی اعمال شده است.

به گزارش تکراتو، از چند وقت پیش خبرهایی در مورد استفاده از این کدهای دستوری منتشر شده بود. ابتدا خبر حذف این کدها بود که در ادامه منتفی شد و استفاده از این کدها ادامه پیدا کرد. اما اکنون به نظر می رسد که محدودیت هایی در استفاده از کدهای USSD اعمال شده باشد آن هم بدون اطلاع!

قطع یک باره بعضی سرویس ها از کدهای دستوری

اخیرا محدودیت جدید یکبار استفاده از هر کارت بانکی در هر روز بر بستر USSD بدون اطلاع‌رسانی اعمال شده است همچنین در ادامه یک ارائه دهنده خدمات پرداخت، خبر از قطع تراکنش‌های زیر 2 هزار تومان داد.

این موضوع از طریق شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت روی USSD پیگیری شد و آنها اعلام کردند که هیچ بخشنامه‌ای یا دستورالعملی در این زمینه به شرکت‌ها ابلاغ نشده است و این شرکت‌ها با قطع یک باره سرویس مواجه شده‌اند تا جایی که ابتدا تصور کرده‌اند یک اختلال فنی در شبکه رخ داده است.

محمد جواد صدوقی که مدیرعامل یک شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت بر بستر  USSD است در مورد قطع یک باره بعضی سرویس ها از کدهای دستوری USSD اعلام کرد که پنجشنبه‌ی دو هفته پیش در 27 اردیبهشت تراکنش‌های زیر 2 هزار تومان بدون اطلاع قطع شدند و پنجشنبه هفته پیش در سوم خرداد ماه نیز محدودیت حداکثر دفعات استفاده از هر کارت بانکی در یک روز وضع شد.

به گفته وی، پیش از این نیز برخی بانک‌ها بدون اطلاع اقدام به حذف تراکنش‌های زیر 5 هزار تومان و 10 هزار تومان کرده اند. وی ادامه داد که اکنون اعمال محدودیت استفاده از هر کارت در یک روز باعث افت درآمد قابل توجه شرکت‌های پرداخت شده است.

18 میلیون نفر از کدهای دستوری USSD استفاده می کنند

قطع یک باره بعضی سرویس ها از کدهای دستوری USSD

وزیر ارتباطات در روز جهانی ارتباطات اعلام کرد که حدود 18 میلیون از مشترکان تلفن همراه در ایران گوشی هوشمند ندارند و از کدهای USSD استفاده می کنند و باید در اعمال تغییرات فکری به حال این افراد شود. وی همچنین ادامه داد که اطلاع‌رسانی شفاف به فعالان بازار و کاربران نیز بسیار مهم است و قطع یک باره سرویس ها صحیح نیست.

.

منبع: farsnews

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر