coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

عوارض استفاده نادرست از گوشی و تبلت زنان را بیشتر از مردان تهدید می کند

زنان بیشتر از مردان در معرض عوارض استفاده نادرست از گوشی و تبلت هستند. ابتلا به بعضی از ناراحتی ها مانند گردن درد در زنان شدیدتر است.

به گزارش تکراتو، محققان آمریکایی اعلام کردند که احتمال ابتلا به عوارضی نظیر درد گردن به خاطر استفاده نامناسب از تبلت در میان زنان به مراتب شایع تر و شدیدتر از مردان است.

امروزه به دلیل گسترش استفاده از ابزارهای دیجیتالی مانند موبایل، تبلت و لپ تاپ نگرانی های گسترده ای هم در مورد عوارض جسمی و روحی که این ابزارها ایجاد می کنند، به وجود آمده است. اخیرا محققان در این زمینه تحقیقاتی را روی ۴۱۰ نفر (۱۳۵ مرد و ۲۷۵ زن) انجام داده اند.


بیشتر بخوانید:  استفاده از پیاده رو مخصوص برای معتادان به موبایل در چین


بررسی عوارض استفاده نادرست از گوشی در زنان و مردان

عوارض استفاده نادرست از گوشی و تبلت زنان

در تحقیقی که توسط محققان در مورد عوارض استفاده نادرست از گوشی و تبلت انجام شده، سوالاتی در رابطه با عادت های استفاده از تبلت و سابقه درد و عارضه در گردن یا شانه از شرکت کنندگان پرسیده شده که معمولا بر اثر قوز کردن، خم شدن یا قرار گرفتن در وضعیت های نامناسب دیگر حین استفاده از گجت ها به وجود آمده است. از این درد با عنوان گردن- تبلت، یاد می شود.

براساس نتایج تحقیقات، درد گردن بیشتر در میان بزرگسالان شایع است. ۵۵ درصد از مشارکت کنندگان این علائم را متوسط، ۱۰ درصد شدید و ۱۵ درصد آنقدر شدید ذکر کرده اند که حتی روی خوابشان تاثیر گذاشته است.

در این بین ۷۰ درصد از زنان تجربه علائم اسکلتی عضلانی را داشته اند در حالی که این میزان برای مردان زیر ۳۰ درصد اعلام شده است. این تیم تحقیقاتی دلیل این امر را نیز اعلام کردند؛ به گفته آنها دلیل دو برابر بودن این عوارض در زنان به قدرت عضلانی کمتر و قد کوتاه تر آنها نسبت به مردان برمی گردد.

عوارض استفاده نادرست از گوشی و تبلت

بنابراین به دلیل کوچکتر بودن بازوها و عرض شانه زنان، احتمال قرار گفتن بدن آنها در وضعیت های نامناسب حین استفاده از تبلت بیشتر است.

سزو پینگ لی، محقق ارشد این پروژه اعلام کرده که تاثیر تفاوت های جنسیتی بین کاربران در ایجاد درد گردن ، حتی از بازه زمانی استفاده از این گجت ها نیز بیشتر است. بنابراین عوارض استفاده نادرست از گوشی و تبلت در زنان بیشتر است.

وی توصیه کرده برای جلوگیری از ایجاد عوارض مذکور در زمان استفاده از گوشی و تبلت یا سایر گجت ها بهتر است  به صندلی تکیه داد و به جای قرار دادن تبلت روی یک سطح صاف، از استند استفاده کرد. همچنین تمرینات لازم برای تقویت عضلات شانه و گردن نیز نباید فراموش شود.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: dna india

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر