;
coinex

استفاده از پیاده رو مخصوص برای معتادان به موبایل در چین

پیاده رو مخصوص برای معتادان به موبایل در چین راه اندازی شد. هدف از این اقدام عدم ایجاد مزاحمت توسط این افراد برای سایر شهروندان است.

افراد معتاد به موبایل در چین باید از پیاده رو مخصوص تردد کنند. در یکی از شهرهای شمالی چین، روزهای تعطیل آخر هفته، افراد معتاد به موبایل باید در پیاده رو مخصوص تردد کنند تا مزاحم سایر شهروندان نشوند.


بیشتر بخوانید: اپل به وعده خود عمل کرد؛ کاهش اعتیاد به موبایل با کمک iOS 12


پیاده رو مخصوص برای معتادان به موبایل

اعتیاد به موبایل باعث شده در فرهنگ شهرنشینی، حقوق شهروندی زیر پا گذاشته شود. به همین دلیل در چین پیاده رو مخصوص برای معتادان به موبایل در نظر گرفته شده تا این افراد در روزهای آخر هفته از این مسیر تردد کنند.

برخی عابران پیاده که سرگرم تلفن همراهشان هستند، بی‌توجه به بقیه شهروندان، زمان کار با گوشی به دیگران تنه می‌زنند و موجب رنجش خاطر آنها می‌شوند. به همین دلیل برای برطرف کردن این مشکل، مسیر ورودی به مرکز خرید بزرگ یانتا، با برچسب‌هایی علامت‌گذاری شده و مسیر تردد افرادی که می‌خواهند از تلفن همراه استفاده کنند از دیگران تفکیک شده است.


بیشتر بخوانید: چراغ‌ راهنمایی مخصوص برای عابران معتاد به گوشی‌های هوشمند!


استفاده از پیاده رو مخصوص برای معتادان به موبایل

در قسمت ورودی مرکز خرید، این پیاده‌رو  ۱۰۰ متر طول و ۸۰ سانتی‌متر عرض دارد و روی آن عبارت و نشانه‌ی تلفن همراه درج شده است تا افراد معتاد به گوشی‌های هوشمند از آن مسیر تردد کنند.

در سال ۲۰۱۴ بود که در چانگ‌کینگ چین هم مسیر تردد ویژه‌ی افراد معتاد به گوشی هوشمند راه‌اندازی شد. ظاهرا افراد معتاد به دریافت و ارسال اس‌ام‌اس، حین تردد توجهی به عبور و مرور وسایل نقلیه نداشتند و برای تأمین امنیت آن‌ها، این تصمیم گرفته شد. همچنین در سال ۲۰۱۴ در واشنگتن دی‌سی هم پیاده رو مخصوص برای معتادان به موبایل راه‌اندازی شد.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: cnet

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر