coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

5 ویژگی حیاتی سئو برای انتخاب سیستم مدیریت فروشگاه اینترنتی

انتخاب سیستم مدیریت فروشگاه و محتوا که در اصطلاع به  آن CMS می گویند از مهم ترین نکات در جهت راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی موفق است. که هدف از انجام این کار برطرف کردن نیاز های مشتریان در بهترین نحو ممکن است.

آیا انتخاب یک سیستم مدیریت فروش آنلاین آسان است؟

برای یک انتخاب خوب در صورتی که هزاران گزینه ی متفاوت وجود داشته باشد می بایست شاخص های زیادی را در نظر گرفت که در نتیجه انتخاب یک گزینه ی مناسب کار چندان ساده ای در راه اندازی یک کسب و کار نیست. با توجه به نکات گفته شده ممکن است مواردی از نظر کارفرمایان و صاحبان فروشگاه در مسیر انتخاب دور مانده و همین مورد سبب افزایش هزینه ها شود. یکی از این موارد ویژگی های فنی و کیفی  که در طراحی فروشگاه اینترنتی باید حتما در نظر گرفته شود بهینه سازی موتور های جست و جو (SEO) است. این عامل می بایست توانایی های لازم در جهت بهینه سازی را داشته و طراحان آن سیستم باید راهکار های مناسبی برای آن در نظر گرفته باشند.

در صورتی که یک سیستم با ویژگی های مناسب برای سئو انتخاب شود می تواند از هزینه های امور اجرایی به میزان قابل توجهی بکاهد و البته ویژگی های مثبت و تخصیص تاثیر خود را در قیمت سایت فروشگاهی خواهد گذاشت .

از این رو در جهت انتخاب سیستم مدیریت فروش آنلاین برای کسب و کار خود ابتدا نکات زیر را بررسی کرده و با توجه به توانایی های سیستم در جهت بر آورد موارد زیر اقدام به انتخاب کنید. حتی اگر در نحوه ی بررسی و شناخت ویژگی ها تخصص کافی را نداشتید از کمک دیگران در جهت بررسی هر موضوع استفاده کنید.تا کیفیت واقعی و ویژگی های مورد نظر شما برآورد گردد.

1 – توانایی در مدیریت و ویرایش موارد زیر

  • تگ عنوان (title tags)
  • توضیحات جایگزین meta descriptions
  • آدرس صفحه URL
  • برچسب های عنوان header tags

مهم ترین نکته در انتخاب هر سیستم توانایی ویرایش موارد گفته شده در تمامی صفحات سایت است. یعنی شما باید در صفحاتی مثل

  • بلاگ
  • صفحه ی محصولات
  • دسته بندی ها
  • صفحات اختصاصی
  • و…

توانایی ویرایش را داشته باشید. این موارد مهم ترین فاکتور ها در جهت ارتباط کنترل شده با گوگل و دیگر موتور های جست و جو بوده و همچنین می توانید کسب و کار خود را با تمرکز بر روی کلمات کلیدی و عناوین مهم رونق بخشید.

2 – آدرس دهی هوشمند صفحات، نقشه سایت و ریدایرکت 301

از آن جایی که طبق روال در ساخت فروشگاه آنلاین تعداد انبوه محصولات منجر به ایجاد صفحاتی با آدرس های متفاوت و دسته بندی های متعدد شده است از این رو یک امکان کامل برای سیستم های فروشگاهی در جهت توانایی تولید آدرس یونیک و همچنین بهینه سازی به صورت اتوماتیک ضروری است. که این موضوع به کاهش حجم کار کمک زیادی خواهد کرد.

ویژگی و مزایای مهم آن روند هوشمند آدرس محصولات بر اساس تنظیمات پیشرفته و در نتیجه رسیدن به جایگاه های بهتر برای تمامی صفحات می باشد. همچنین وجود تنظیمات پیشرفته می تواند منجر به فراهم آوردن امکانات ویژه برای کارشناسان سئو باشد.

از آن جایی که روزانه تغییرات زیادی در محصولات و محتوای فروشگاه اینترنتی ایجاد می شود از این رو امکان بروزرسانی نقشه ی سایت و مدیریت ریدایرک 301 در جهت کاهش عوامل مخرب زا فراهم خواهد شد.

نکته ی دیگر در این خصوص برای افرادی است که دارای فروشگاه فعالی بوده و قصد مهاجرت به سیستم جدید را دارند. این افراد حتما می بایست ویژگی سازماندهی آدرس ها و ریدایرکت 301 را داشته باشند.

3 – اول موبایل

این یکی از ویژگی های اساسی برای رونق گیری کسب و کار اینترنتی است. شما زمانی می توانید عرصه ی رقابت را به نفع خود به پایان برسانید که گوشی های موبایل را تسخیر کنید. از آن جایی که استفاده از گوشی های موبایل بسیار زیاد است در نتیجه اصلی ترین فضا در جهت نمایش محتوا شناخته می شود. که آپدیت های گوگل در سال های اخیر بهترین نشانه برای ارجحیت گوشی همراه به دسکتاپ می باشد.

یک سیستم فروشگاهی می بایست علاوه بر ریسپانسیو بودن یا داشتن ویژگی واکنش گرایی بتواند به بهترین نحو برای مخاطبین گوشی های همراه از نظر UX  بهینه سازی شود.

همچنین باید از نظر فاکتور های سئو تکنیکال دارای ابزار های حرفه ای در جهت پایش و ویرایش محتوا های تکراری باشد تا از این طریق بتواند از اثرات سوء و مخرب آن جلوگیری نمایید. همچون امکان مدیریت تگ های کانونیکال و نقشه سایت.

4 – جستجوگر داخلی با نمایش زیبا و کاربردی

داشتن موتور های جست و جوی داخلی به منظور دستیابی به کالای مورد نیاز توسط کاربران از مواردی است که بیشتر سیستم های فروشگاه ساز آن را دارند. اما نکته ی مهم عدم حصول نتایج مفید در این زمینه است.

یک سرچ داخلی کار آمد می بایست علاوه بر داشتن فاکتور های لازم و به تعداد زیاد برای فیلتر کردن نتایج توسط مشتری می بایست سرعت بالایی در جهت رساندن مشتری به کالای مورد نیاز و یا در صورت عدم وجود کالا نشان دادن سریع عدم موجودی با مشتری داشته باشد. در غیر این صورت مشتری دچار سردرگمی زیاد شده که نتیجه ی مخربی برای فروشگاه دارد.

نکته ی دیگر در جست و جو گر های فروشگاهی که به عنوان یک نکته ی قوت برای فروشگاه محسوب می شود، توانایی نشان دادن کالای های مرتبط در صورت نبود کالای مورد نیاز مشتری است. که این ویژگی به طور مستقیم با کیفیت هوشمند سازی و تولید محتوای فروشگاه در ارتباط است.

علاوه بر نکات گفته شده نحوه ی نمایش و استایل صفحه ی جست و جو است. این موضوع می تواند با هدایت مشتری به کالا های جذاب و مشابه موجب افزایش نرخ کلی فروش شده و موجب بالا رفتن موتور های جست و جو مثل گوگل خواهد شد.

البته صفحات نتایج نباید به عنوان صفحات یکتا  تولید شود. بلکه می بایست به صورت صفحات موقت تولید شده و قابلیت ایندکس شدن نداشته باشند. دلیل این روند جلوگیری از تولید صفحات تکراری است.

5 – پشتیبانی کامل ( مشتریان – فنی )

نهایتا تمامی مسائل فنی و ظاهری وبسایت می بایست در جهت جلب رضایت مشتری پیش رود. انتظارات مورد نظر در وب سایت فروشگاهی کارکرد صحیح و سریع، راحتی دسترسی و کاربری های مورد نظر و همچنین رفع مشکلات احتمالی در  کوتاه ترین زمان ممکن در صورت بروز می باشد. از طرفی رفع نواقص احتمالی و پشتیبانی سریع از مسائل مهم به دلیل مسائل مالی و حساسیت مشتریان برای جلب رضایت آن ها است. در این صورت رابطه ی عمیقی بین مشتریان و وب سایت ایجاد شده و موجب موفقیت در کسب و کار خواهد شد.

به طور کلی در جهت موفقیت در کسب و کار آنلاین می بایست یک سیستم مدیریت فروش آنلاین مناسب انتخاب شده و مسائلی همچون نیاز های عمومی ،فنی یا تکنیکال و پشتیبانی در انتخاب آن مورد توجه قرار گیرد. از این رو یک انتخاب اصولی می تواند علاوه بر موفقیت در کسب و کار آنلاین موجب جلوگیری از آثار مخرب در آینده شود.

به عنوان مثال موفق برای یک سیستم فروش آنلاین که برای ایران طراحی شده و ویژگی های فوق را نیز دارد میتوان شرکت طراحی فروشگاه اینترنتی فروش گستر را نام برد.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    بسیار عالی
    poneh.com

    پاسخ