coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

آزمایش سلاح هسته ای چین برای نابودی ماهواره ها ؛ آیا هدف، استارلینک ایلان ماسک است؟

سلاح هسته ای چین برای نابودی ماهواره ها در دست ساخت است. بر اساس آخرین گزارش‌ها، این کشور در یک آزمایش شبیه‌سازی شده، از یک سلاح هسته ای برای نابودی ماهواره ها در مدارهای نزدیک به زمین (مانند ماهواره های استارلینک) استفاده کرده است.

دانشمندان چینی به این نتیجه رسیدند یک انفجار هسته‌ای در جو می‌تواند یک ابر رادیواکتیو را در منطقه‌ای به بزرگی ایالت نیویورک تشکیل دهد که می‌تواند ماهواره‌ها را در مدار نزدیک زمین از کار انداخته و یا به طور کامل نابود کند.

بیشتر بخوانید: نصب و راه‌ اندازی استارلینک : چگونه کیت اینترنت ماهواره‌ای را در خانه نصب و راه اندازی کنیم؟

توسعه سلاح هسته ای چین برای نابودی ماهواره ها

به گزارش تکراتو و به نقل از eurasiantimes، پژوهشگران مرکز فناوری اتمی شمال‌غرب شیان متعلق به ارتش آزادی‌بخش خلق چین (PLA) مدعی توسعه مدلی شده‌اند که بر اساس آن می‌توان میزان اثرگذاری سلاح هسته‌ای ضدماهواره‌ در مدارها و ارتفاعات مختلف را پیش‌بینی کرد.

یافته‌های این محققان نشان می‌دهد که یک کلاهک ۱۰ مگاتنی در صورت انفجار در ارتفاع ۸۰ کیلومتری می‌‌تواند تهدیدی حیاتی برای ماهواره‌ها ایجاد کند. یک انفجار هسته‌ای با چنین قدرتی مولکول‌های هوا را به ذرات رادیواکتیو تبدیل کرده و ابری به شکل گلابی برعکس در آسمان تشکیل می‌دهد. این ابر هسته‌ای در پنج دقیقه تا ۵۰۰ کیلومتر بالا رفته و مساحتی حدود ۱۴۰ هزار کیلومتر مربع (مساحتی بیش از کشور انگلستان) را می‌پوشاند.

انفجار هسته‌ای در فضای نزدیک می تواند تله ای برای ماهواره های دشمن ایجاد کند. لیو لی (Liu Li) فیزیکدان هسته ای و مسئول این پروژه خاطرنشان کرد که قبلاً شبیه‌سازی‌های رایانه‌ای زیادی وجود داشته است که استفاده از سلاح‌های ضدماهواره را در فضا مورد مطالعه قرار داده است. با این حال، انفجار هسته ای در فضا به دلیل عدم وجود هوا، ابر زیادی ایجاد نمی‎کند.

به گفته این محقق، ذرات پرانرژی تولید شده در این انفجار تا حد زیادی توسط میدان مغناطیسی زمین جذب می‌شوند و کمربند تشعشعی را تشکیل داده و طیف وسیعی از فضاپیماها را تهدید می‌کند. پس از انفجار و به دلیل ویژگی‌های اتمسفر در آن ارتفاع، ابر تشکیل شده با سرعت ۲.۳ کیلومتر در ثانیه به بالا گسترده خواهد شد و همانند تله، ماهواره‌ها را به دام خواهد انداخت.

بیشتر بخوانید: امکان ردیابی و قطع اینترنت استارلینک ؛ مجازات استفاده از اینترنت ماهواره‌ای چیست؟

تهدیدی علیه ماهواره های استارلینک ایلان ماسک

چین مدت‌هاست که نگرانی‌های خود را درباره استارلینک و اینترنت ماهواره‌ای را بیان کرده است. نشریه رسمی ارتش چین با انتشار مطلبی در ماه می با ابراز نگرانی درباره ماهواره‌های استارلینک و اینکه قرار است تعدادشان به ۴۲ هزار عدد برسد، اعلام کرده بود که این فناوری به ارتش آمریکا این امکان را می‌دهد که بر فضا تسلط پیدا کند.

تصویری از 60 ماهواره استارلینک که در کنار یکدیگر چیده شده‌اند
تصویری از 60 ماهواره استارلینک که در کنار یکدیگر چیده شده‌اند

چندی پیش وب سایت خبری وابسته به کمیسیون نظامی مرکزی چین (CMC) با انتشار مطلبی افزایش تعداد ماهواره‌های استارلینک را برنامه جاه‌طلبانه این شرکت برای مقاصد نظامی خواند و خاطر نشان کرد که جامعه بین‌المللی باید در رابطه با این موضوع تصمیم درستی اتخاذ کرده و در حالت آماده باش قرار گیرد.

این مقاله همچنین به نقش اسپیس ایکس و ماهواره‌های استارلینک در طول جنگ روسیه و اوکراین اشاره کرد، جایی که ایلان ماسک از Starlink برای بازگرداندن ارتباطات در مناطقی از اوکراین که ارتباط اینترنت یا تلفن آن توسط نیروهای روسیه قطع شده بود، استفاده کرد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص آزمایش سلاح هسته ای چین برای نابودی ماهواره ها چیست؟ لطفاً، نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

منبع: eurasiantimes

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر