coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

احتمال فعالیت مجدد صرافی FTX ؛ زمستان کریپتو به پایان می‌رسد؟

مدیرعامل جدید صرافی ورشکسته FTX، از تشکیل تیم عملیاتی ویژه‌ای جهت بررسی احتمال فعالیت مجدد صرافی FTX در آینده خبر داده است.

جان رِی، به عنوان جایگزین سم بنکمن‌فرید در سمت مدیرعاملی صرافی ورشکسته‌ی FTX قصد دارد تحت عنوان مدیر، بر روند تصفیه این صرافی ورشکستگی نظارت داشته باشد. وی اخیرا طی مصاحبه‌ای با وال‌استریت ژورنال از تلاش تیم عملیاتی ویژه‌ای برای بازیابی کسب‌و‌کار این صرافی خبر داده و به نظر در صورت فراهم‌سازی امکانات لازم باید شاهد فعالیت مجدد صرافی FTX باشیم.

بنابراین طبق اعلام جان ری، او ضمن بررسی شرایط بازیابی فعالیت‌های FTX قصد تعیین موضوعات این مسئله برای تشخیص نفع مشتریان ضررکرده خواهد بود. لذا شاید در راستای همین بررسی‌ها ری به این نتیجه برسد که نقد کردن دارایی‌ها و فروش پلتفرم صرفه بیشتری برای مشتریان ضرر کرده این صرافی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: توقیف دارایی‌های صرافی FTX توسط دولت باهاما

احتمال فعالیت مجدد صرافی FTX

جان ری اواخر سال گذشته‌ی میلادی به عنوان مدیرعامل صرافی اف تی ایکس منصوب شد. او در راستای انجام وظایف خود «گروه عملیاتی» ویژه‌ای در داخل FTX تشکیل داده که در حال بررسی شرایط ازسرگیری فعالیت‌های شعبه‌ی بین‌المللی این صرافی (FTX.com) است.

احتمال فعالیت مجدد صرافی FTX

سم بنکمن‌فرید، مدیرعامل سابق FTX که تا پیش از دستگیری به اتهام سرقت میلیاردها دلار دارایی مشتریان این صرافی، با القابی همچون «سلطان رمزارز» و «وارن بافت جوان» شناخته می‌شد، ضمن انتشار توییتی خوشحالی خود را از احتمال شروع مجدد فعالیت‌های FTX ابراز کرد. به هر حال اسناد فاش‌شده خبر از سوءاستفاده FTX از دارایی شخصی مشتریانش جهت تأمین هزینه‌های شرکت Alameda Research می‌دهد. البته شخص بنکمن‌فرید در دادگاه آمریکا در واکنش به چنین اتهاماتی ابراز بی‌گناهی می‌کند.

با این وجود پس از انتشار گزارش وال‌استریت ژورنال در مورد فعالیت مجدد این صرافی، ارزش توکن FTT (متعلق‌به صرافی FTX) تقریبا با رشد 30 درصد روبرو شد.

به هر حال هم‌اکنون سرنوشت دارایی مشتریان FTX در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. اوایل هفته‌ی جاری، این صرافی در گزارشی درباره سرقت 415 میلیون دلار از رمزارزها توسط هکرها از زمان ورشکستگی در اواخر 2022 اظهاراتی بیان کرده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره فعالیت مجدد صرافی FTX چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر