;
coinex

توقیف دارایی‌های صرافی FTX توسط دولت باهاما

باهاما به دنبال توقیف دارایی‌های صرافی FTX است. به دنبال نگرانی‌های موجود درباره امنیت دارایی‌های تحت کنترل FTX مقامات باهاما چنین تصمیمی را گرفته‌اند.

مدت کوتاهی پس از اعلام ورشکستگی FTX، حدود 372 میلیون دلار توکن توسط یک عامل ناشناس که احتمالاً یک هکر خارجی ناشناس باشد، از صرافی دزدیده شد. با توجه به گزارش‌هایی که در خصوص حمله سایبری به FTX و سرقت احتمالی کیف پول‌های تحت کنترل کارمندان سابق FTX منتشر شده، کمیسیون اوراق بهادار باهاما در بیانیه رسانه‌ای خود اعلام کرد:

«تشخیص می‌دهیم که خطر قابل‌توجهی درباره ناپدیدشدن قریب‌الوقوع دارایی‌های دیجیتال تحت کنترل FTX به ضرر مشتریان و طلبکاران آن وجود دارد».

بیشتر بخوانید: دستگیری بنیانگذار صرافی FTX در باهاما ؛ اتهام بنیانگذار FTX چیست؟

توقیف دارایی‌های صرافی FTX توسط دولت باهاما

بر همین اساس باهاما تصمیم به توقیف دارایی‌های صرافی FTX گرفت. طبق بیانیه رسمی کمیسیون اوراق بهادار باهاما (BSC)، این سازمان از ماه پیش میلادی سپرده‌هایی به ارزش بیش از 3.5 میلیارد دلار از صرافی ورشکسته FTX را توقیف کرده است.

توقیف دارایی‌های صرافی FTX

در ادامه بیانیه این کمیسون صراحتاً اعلام شده است، این دارایی‌ها تا زمانی که دادگاه عالی باهاما دستور بازگشت آن‌ها به مالکان را صادر نکرده، در دسترس کمیسیون اوراق بهادار باقی خواهد ماند. همچنین در بیانیه آمده است که «سم بنکمن-فرید» و «گری وانگ»، بنیانگذاران FTX دیگر به 3.5 میلیارد دلار توکن منتقل‌شده، دسترسی ندارند.

گفتنی است که سم بنکمن-فرید، مدیرعامل سابق صرافی FTX هفته پیش ضمن موافقت با استرداد خود به ایالات متحده، به این کشور بازگشت اما با وثیقه 250 میلیون دلاری آزاد شد. چند روز پیش شکایت دیگری با اتهام مخفی‌کردن 8 میلیارد دلار بدهی از طریق حساب ناشناس علیه مدیرعامل FTX مطرح شد.

بر همین اساس مدیرعامل سابق FTX در دادگاه خود، با 8 اتهام جنایی مواجه خواهد بود و البته پرونده‌های مدنی کمیسیون بورس اوراق بهادار آمریکا (SEC) و کمیسیون معاملاتی معاملات آتی کالای آمریکا (CFTC) هم انتظار بنکمن را می‌کشند. طبق تخمین‌های صورت گرفته احتمالاً در صورت گناهکار شناخته‌شدن او، بنکمن-فرید به 115 سال حبس محکوم شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره توقیف دارایی‌های صرافی FTX چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر